Nabór wniosków z REZERWY Krajowego Funduszu Szkoleniowego - Powiatowy Urząd Pracy w Wadowicach

Informujemy, że wszelkie podania, wnioski oraz inne pisma w sprawach indywidualnych* załatwianych przez Urząd, które zostaną przesłane wyłącznie na adres poczty elektronicznej Urzędu (e-mail), pozostaną bez rozpatrzenia.

Dopuszczalne formy skutecznego złożenia pisma do Urzędu to:

►platforma praca.gov.pl – rekomendowany kanał do załatwiania spraw w PUP Wadowice online,
►system e-Doręczeń: AE:PL-86121-18677-BBAUI-16,
►elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP: /12180/SkrytkaESP,
       ► pod warunkiem, że zostanie ono podpisane kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem
          osobistym

►osobiste złożenie pisma w siedzibie Urzędu,
►przesłanie pisma drogą listowną – za pośrednictwem operatora pocztowego

* Jednocześnie przypominamy o obowiązku niezwłocznego, nie później niż w terminie 7 dni od dnia ich wystąpienia, informowania Urzędu o wszelkich zmianach dotyczących:

►danych przekazanych w trakcie rejestracji,
►treści złożonych oświadczeń, w tym oświadczeń o przychodach,
►innych dokumentów niezbędnych do ustalenia uprawnień do świadczeń przewidzianych w ustawie,
►podjęcia zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub złożenia wniosku o wpis do CEIDG,
►oraz wszelkich innych okoliczności mających wpływ na utratę prawa do zasiłku.


Nabór wniosków z REZERWY Krajowego Funduszu Szkoleniowego

Powiatowy Urząd Pracy w Wadowicach ogłasza I nabór wniosków o przyznanie środków z REZERWY Krajowego Funduszu Szkoleniowego na finansowanie kosztów kształcenia ustawicznego

Do składania wniosków zapraszamy pracodawców, którzy mają siedzibę albo miejsce prowadzenia działalności na terenie powiatu wadowickiego oraz spełniają przynajmniej jeden z priorytetów wydatkowania środków KFS  w 2025 roku, tzw. Pula Rady Rynku Pracy tj.:

Priorytet 10 – wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób po 50 roku życia

Priorytet 11 wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności

Priorytet 12 – wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z niskim wykształceniem

Priorytet 13 - wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w obszarach/branżach, które powiatowe urzędy pracy określą na podstawie wybranych przez siebie dokumentów strategicznych, analiz czy planów rozwoju jako istotne dla danego powiatu czy województwa.

UWAGA

W prowadzonym naborze o wsparcie kształcenia ustawicznego w ramach wskazanego priorytetu 13 o środki mogą ubiegać się wyłącznie Pracodawcy, którzy będą realizować kształcenie w ramach jednego z obszarów:

  1. Obszar I – Kapitał ludzki i społeczny → SRP.1 Wzmocnienie kapitału ludzkiego
    i społecznego mieszkańców → SRP.1.4. Rozwój kultury i dziedzictwa lokalnego → SRP.1.4.3. Podnoszenie kwalifikacji kadr kultury

  1. Obszar III – Bezpieczeństwo publiczne → SRP.3. Wzrost poziomu bezpieczeństwa mieszkańców → SRP.3.3.Wzmocnienie systemu ochrony zdrowia → SRP.3.3.3 Podnoszenie kompetencji, umiejętności personelu

  1. Obszar III – Bezpieczeństwo publiczne → SRP.3. Wzrost poziomu bezpieczeństwa mieszkańców → SRP.3.5. Rozwój  systemu wsparcia niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania rodziny oraz wsparcia osób znajdujących się w sytuacjach kryzysowych → SRP.3.5.2. Podnoszenie kompetencji osób pracujących w obszarze interwencji kryzysowej i przemocy w rodzinie

ujętego w Strategii Rozwoju Powiatu Wadowickiego na lata 2021-2027 stanowiącej Załącznik do Uchwały Nr XXII/220/20 Rady Powiatu w Wadowicach z dnia 29 grudnia 2020 r.

oraz

posiadają jako przeważający (według stanu na 1 stycznia 2025 roku) odpowiedni kod PKD:

Lp.

OBSZAR

PKD 2007 przeważające

PKD 2025 przeważające

sekcja

dział

sekcja

dział

1

  Podnoszenie kwalifikacji kadr kultury

R

90, 91, 93

S

90, 91, 93

2

Podnoszenie kompetencji, umiejętności personelu ochrony zdrowia

Q

86

R

86

3

Podnoszenie kompetencji osób pracujących w obszarze interwencji kryzysowej i przemocy w rodzinie

Q

87, 88

R

87, 88

Szczegółowy opis priorytetów znajduje się w „Zasadach przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na finansowanie kosztów kształcenia ustawicznego w 2025 roku”

Finansowanie kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy oznacza, że środki KFS, można przeznaczyć na:

  • określenie potrzeb pracodawcy w zakresie kształcenia ustawicznego w związku  z ubieganiem się o sfinansowanie tego kształcenia ze środków KFS,
  • kursy i studia podyplomowe realizowane z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą,
  • egzaminy umożliwiające uzyskanie dokumentów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych,
  • badania lekarskie i psychologiczne wymagane do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończeniu szkolenia,
  • ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z podjęciem kształcenia.

Wysokość wsparcia może wynieść:

  1. 100% wysokości kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców, nie więcej jednak niż 6.000 zł w danym roku na jednego uczestnika w przypadku pracodawców oraz pracowników zatrudnionych w wymiarze co najmniej ½ etatu – w przypadku mikroprzedsiębiorców,

  1. 80% kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców, nie więcej jednak niż 6.000 zł w danym roku na jednego uczestnika w przypadku pracodawców
    oraz pracowników zatrudnionych w wymiarze co najmniej ½ etatu. Wkład własny wnoszony przez pracodawcę wynosi 20% kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców - jeżeli nie należy do grupy mikroprzedsiębiorców.
  2. Maksymalna kwota dofinansowania dla jednego pracodawcy w roku 2025 nie może być wyższa niż:

1) w przypadku mikroprzedsiębiorców – 24.000 zł,

2) w przypadku małych przedsiębiorców – 36.000 zł,

3) u pozostałych pracodawców – 50.000 zł.
 

Wnioski można składać:

od dnia 01.09.2025 r. od godziny 7:30 do dnia 05.09.2025 r. do godz. 15:00

1) w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy, ul. Mickiewicza 27, 34-100 Wadowice, – Dziennik Podawczy,

2) za pośrednictwem operatora pocztowego, kuriera na ww. adres (decyduje data wpływu wniosku do Urzędu), lub

3) za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej (ePUAP),

a) opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym, albo

b) podpisem potwierdzonym profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej.

Podpis musi być złożony na wniosku oraz wszystkich załącznikach przez osobę umocowaną do reprezentowania pracodawcy.

Wnioski złożone przed lub po tym terminie nie będą rozpatrywane.

W wyjątkowych okolicznościach, takich jak znacząca liczba wniosków złożonych do Urzędu, możliwe jest przedłużenie terminu ich rozpatrzenia do 60 dni.

Uwaga:

  1. Wnioski złożone na nieodpowiednim druku, wypełnione nieczytelnie, bez kompletu załączników oraz niepodpisane we wskazanych miejscach lub podpisane przez osobę nieupoważnioną nie będą przez Urząd uwzględnione.
  2. Przy rozpatrywaniu wniosków o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na finansowanie kosztów kształcenia ustawicznego uwzględnia się:

 - spełnienie warunków formalnych i merytorycznych wynikających z ustawy, rozporządzenia, innych przepisów prawa oraz Zasad przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na finansowanie kosztów kształcenia ustawicznego w 2025 roku,

 -  wielkość środków przeznaczonych na finansowanie tego zadania.

  1. Kryteria uwzględnione przy rozpatrywaniu wniosków określone są w Załączniku nr 1 oraz 2 do ww. Zasad.
  2. Dofinansowane mogą zostać tylko te działania, które jeszcze się nie rozpoczęły.
  3. Wysokość środków w aktualnym naborze wynosi: 300 000,00 zł.

Przed wypełnieniem wniosku należy zapoznać się z Zasadami przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na finansowanie kosztów kształcenia ustawicznego w 2025 roku.

Wniosek wraz z załącznikami oraz Zasady udostępnione są w zakładce „Dokumenty do pobrania” → Krajowy Fundusz Szkoleniowy.

Informacji na temat ogłoszonego naboru udziela: Róża Szwed tel. (33) 43 22 120.

Indywidualne konsultacje dla pracodawców będą przeprowadzane w dniach 18.08.2025 r. do dnia 29.08.2025 r. wyłącznie po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu wizyty.

WAŻNE!! →→ W trakcie naboru tj. 01.09.2025 r. – 05.09.2025 r. nie będzie można skorzystać z konsultacji z pracownikami PUP.
Informacje o publikacji dokumentu

5,0%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec maja 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 53.773,70 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Powiatowy Urząd Pracy  w Wadowicach
Wadowice, ul. Adama Mickiewicza 27
34-100 Wadowice
Telefon: (33) 873-71-00,  (33) 873-50-20, (33) 873-50-21, (33) 823-22-32 
E-mail:  pup@wadowice.praca.gov.pl
EPUAP: /12180/SkrytkaESP
ADRES SKRZYNKI DO e-DORĘCZEŃ AE:PL-86121-18677-BBAUI-16
NIP: 551-21-28-125
REGON: 357112231
Przed budynkiem Powiatowego Urzędu Pracy w Wadowicach znajduje się wydzielone miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami oraz winda/podnośnik zewnętrzny umożliwiający wejście do Urzędu.
 
§ Korespondencja z Urzędem §

 

Powiatowy Urząd Pracy w Wadowicach informuje, że nie udziela odpowiedzi na korespondencję otrzymywaną pocztą elektroniczną, która nie spełnia wymogów określonych w art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

Zgodnie z ww. przepisem, treść kierowanej korespondencji powinna zawierać co najmniej wskazanie: 

  • osoby, od której pochodzi (jej imienia i nazwiska), 
  • adresu (kodu pocztowego, miejscowości, ulicy, nr domu i mieszkania) tej osoby, 
  • przedmiotu sprawy, której dotyczy. 

Jednocześnie informujemy, że wszelkie podania, wnioski oraz inne pisma w sprawach indywidualnych* załatwianych przez Urząd, które zostaną przesłane wyłącznie na adres poczty elektronicznej Urzędu (e-mail), pozostaną bez rozpatrzenia.

Dopuszczalne formy skutecznego złożenia pisma do Urzędu to:
►platforma praca.gov.pl – rekomendowany kanał do załatwiania spraw w PUP Wadowice online,
►system e-Doręczeń: AE:PL-86121-18677-BBAUI-16,
►elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP: /12180/SkrytkaESP,

       ► pod warunkiem, że zostanie ono podpisane kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym

►osobiste złożenie pisma w siedzibie Urzędu,
►przesłanie pisma drogą listowną – za pośrednictwem operatora pocztowego

* Jednocześnie przypominamy o obowiązku niezwłocznego, nie później niż w terminie 7 dni od dnia ich wystąpienia, informowania Urzędu o wszelkich zmianach dotyczących:

►danych przekazanych w trakcie rejestracji,
►treści złożonych oświadczeń, w tym oświadczeń o przychodach,
►innych dokumentów niezbędnych do ustalenia uprawnień do świadczeń przewidzianych w ustawie,
►podjęcia zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub złożenia wniosku o wpis do CEIDG,
►oraz wszelkich innych okoliczności mających wpływ na utratę prawa do zasiłku.