Przedsiębiorco! ubiegasz się o pożyczkę / dofinansowanie? - Powiatowy Urząd Pracy w Wadowicach

Informujemy, że wszelkie podania, wnioski oraz inne pisma w sprawach indywidualnych* załatwianych przez Urząd, które zostaną przesłane wyłącznie na adres poczty elektronicznej Urzędu (e-mail), pozostaną bez rozpatrzenia.

Dopuszczalne formy skutecznego złożenia pisma do Urzędu to:

►platforma praca.gov.pl – rekomendowany kanał do załatwiania spraw w PUP Wadowice online,
►system e-Doręczeń: AE:PL-86121-18677-BBAUI-16,
►elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP: /12180/SkrytkaESP,
       ► pod warunkiem, że zostanie ono podpisane kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem
          osobistym

►osobiste złożenie pisma w siedzibie Urzędu,
►przesłanie pisma drogą listowną – za pośrednictwem operatora pocztowego

* Jednocześnie przypominamy o obowiązku niezwłocznego, nie później niż w terminie 7 dni od dnia ich wystąpienia, informowania Urzędu o wszelkich zmianach dotyczących:

►danych przekazanych w trakcie rejestracji,
►treści złożonych oświadczeń, w tym oświadczeń o przychodach,
►innych dokumentów niezbędnych do ustalenia uprawnień do świadczeń przewidzianych w ustawie,
►podjęcia zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub złożenia wniosku o wpis do CEIDG,
►oraz wszelkich innych okoliczności mających wpływ na utratę prawa do zasiłku.


Przedsiębiorco! ubiegasz się o pożyczkę / dofinansowanie?

Szanowni Państwo,

prosimy o ograniczenie pytań dot. Tarczy Antykryzysowej kierowanych telefonicznie do pracowników Urzędu.


Każdego dnia do naszego Urzędu wpływa bardzo duża liczba wniosków. Dokładamy wszelkich starań koncentrując cały nasz wysiłek na rozpatrywaniu wniosków i podpisywaniu umów z przedsiębiorcami. Chcemy by pomoc udzielana w ramach Tarczy Antykryzysowej dotarła do Państwa jak najszybciej.
 
Jeżeli macie Państwo pytania prosimy o zapoznanie się z zamieszczonymi na końcu niniejszego komunikatu odpowiedziami na te najczęściej zadawane, przygotowanymi przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (będą aktualizowane na bieżąco). My też bazujemy na tych wyjaśnieniach(!)
 
Pod numerami telefonów: 33 432 21 24 (pożyczki) oraz  33 432 21 17 (dofinansowania) pracownicy PUP będą udzielać informacji na temat wsparcia lecz nie będą udzielać indywidualnych konsultacji w zakresie wypełniania wniosków. Jeżeli stwierdzimy braki lub błędy w złożonych wnioskach skontaktujemy się z Państwem pod wskazanym nr telefonu lub maila.
 
W przypadku uzupełniania braków w dokumentacji w formie elektronicznej prosimy o dołączenie wyłącznie brakujących dokumentów bez ponownego składania wniosku w całości. Jak to zrobić – piszemy poniżej.
 
 
Wszystkie niezbędne informacje dotyczące zasad obowiązujących dla poszczególnych form wsparcia oraz wzory  wniosków i umów, dostępne są na stronie https://wadowice.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza


Ważne informacje i komunikaty są również na bieżąco zamieszczane w aktualnościach na stronie wadowice.praca.gov.pl  oraz na naszym profilu na Facebooku.
 
Ponadto, prosimy o zachowanie szczególnej rzetelności przy wypełnieniu wniosku.
 
Należy zwrócić uwagę na:
  • poprawność wprowadzanych danych,
  • wypełnienie wszystkich pozycji we wniosku,
  • koniecznie należy podać nr telefonu kontaktowego i/ lub maila,
a przede wszystkim należy dołączyć wszystkie załączniki.
 
Do każdej formy pomocy w ramach pakietu antykryzysowego załącznikiem do wniosku jest umowa (wraz z wnioskiem o umorzenie, którego nie wypełniamy na etapie składania wniosku o przyznanie pożyczki).
 
W przypadku wniosków składanych w formie elektronicznej należy pamiętać, że umowy nie trzeba drukować, wypełniać, podpisywać i skanować. Wystarczy dołączyć plik pdf w takiej formie w jakiej został pobrany z portalu praca.gov.pl lub strony naszego Urzędu.
Podpisanie wniosku (podpisem kwalifikowalnym lub podpisem przy użyciu profilu zaufanego), do którego są dołączone stosowne załączniki (paczka dokumentów) jest wystarczające i oznacza, że wnioskodawca zaakceptował zarówno treść umowy, jak również potwierdza dane zawarte w załącznikach.
 
Z kolei, w przypadku wniosków składanych w formie papierowej należy pamiętać, że:
  • wypełniamy i podpisujemy wniosek (1 egzemplarz)i wszystkie załączniki w sposób czytelny we wskazanych miejscach,
  • w umowie – poza podpisem – nic nie wpisujemy. Umowę w formie papierowej przekazujemy w 2 egzemplarzach.
 
Wnioski i umowy są integralną częścią (muszą być składane jednocześnie)!
Prosimy nie ingerować we wzór umowy !
(umowa nie zawiera pól zmiennych, nie wprowadza się danych urzędu ani wnioskującego).


Jak uzupełnić brakujące dokumenty do wniosku za pośrednictwem platformy praca gov.pl


Na platformie praca.gov.pl wybieramy „Wnioski o usługi świadczone z urzędu", a następnie "Pismo do urzędu"



 
Dalej postępujemy wg wskazówek.
 
Ważne jest aby w „rodzaju sprawy" wskazać jakiego wniosku dotyczy uzupełnienie np. „uzupełnienie wniosku
o pożyczkę".


 
Poniższe załączniki będą na bieżąco aktualizowane

Załączniki – odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania


1. Pożyczka dla mikroprzedsiębiorcy – art. 15zzd specustawy COVID-19

2. Dofinansowanie kosztów prowadzenia działalności dla przedsiębiorcy niezatrudniającego pracowników – art. 15zzc

3. Dofinansowanie kosztów wynagrodzeń pracowników mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców – art. 15zzb


 
Informacje o publikacji dokumentu

5,0%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec maja 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 53.773,70 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Powiatowy Urząd Pracy  w Wadowicach
Wadowice, ul. Adama Mickiewicza 27
34-100 Wadowice
Telefon: (33) 873-71-00,  (33) 873-50-20, (33) 873-50-21, (33) 823-22-32 
E-mail:  pup@wadowice.praca.gov.pl
EPUAP: /12180/SkrytkaESP
ADRES SKRZYNKI DO e-DORĘCZEŃ AE:PL-86121-18677-BBAUI-16
NIP: 551-21-28-125
REGON: 357112231
Przed budynkiem Powiatowego Urzędu Pracy w Wadowicach znajduje się wydzielone miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami oraz winda/podnośnik zewnętrzny umożliwiający wejście do Urzędu.
 
§ Korespondencja z Urzędem §

 

Powiatowy Urząd Pracy w Wadowicach informuje, że nie udziela odpowiedzi na korespondencję otrzymywaną pocztą elektroniczną, która nie spełnia wymogów określonych w art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

Zgodnie z ww. przepisem, treść kierowanej korespondencji powinna zawierać co najmniej wskazanie: 

  • osoby, od której pochodzi (jej imienia i nazwiska), 
  • adresu (kodu pocztowego, miejscowości, ulicy, nr domu i mieszkania) tej osoby, 
  • przedmiotu sprawy, której dotyczy. 

Jednocześnie informujemy, że wszelkie podania, wnioski oraz inne pisma w sprawach indywidualnych* załatwianych przez Urząd, które zostaną przesłane wyłącznie na adres poczty elektronicznej Urzędu (e-mail), pozostaną bez rozpatrzenia.

Dopuszczalne formy skutecznego złożenia pisma do Urzędu to:
►platforma praca.gov.pl – rekomendowany kanał do załatwiania spraw w PUP Wadowice online,
►system e-Doręczeń: AE:PL-86121-18677-BBAUI-16,
►elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP: /12180/SkrytkaESP,
►osobiste złożenie pisma w siedzibie Urzędu,
►przesłanie pisma drogą listowną – za pośrednictwem operatora pocztowego

* Jednocześnie przypominamy o obowiązku niezwłocznego, nie później niż w terminie 7 dni od dnia ich wystąpienia, informowania Urzędu o wszelkich zmianach dotyczących:

►danych przekazanych w trakcie rejestracji,
►treści złożonych oświadczeń, w tym oświadczeń o przychodach,
►innych dokumentów niezbędnych do ustalenia uprawnień do świadczeń przewidzianych w ustawie,
►podjęcia zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub złożenia wniosku o wpis do CEIDG,
►oraz wszelkich innych okoliczności mających wpływ na utratę prawa do zasiłku.