Środki na podjęcie działalności gospodarczej w ramach projektu „Przystanek praca” - Powiatowy Urząd Pracy w Wadowicach

Informujemy, że wszelkie podania, wnioski oraz inne pisma w sprawach indywidualnych* załatwianych przez Urząd, które zostaną przesłane wyłącznie na adres poczty elektronicznej Urzędu (e-mail), pozostaną bez rozpatrzenia.

Dopuszczalne formy skutecznego złożenia pisma do Urzędu to:

►platforma praca.gov.pl – rekomendowany kanał do załatwiania spraw w PUP Wadowice online,
►system e-Doręczeń: AE:PL-86121-18677-BBAUI-16,
►elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP: /12180/SkrytkaESP,
       ► pod warunkiem, że zostanie ono podpisane kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem
          osobistym

►osobiste złożenie pisma w siedzibie Urzędu,
►przesłanie pisma drogą listowną – za pośrednictwem operatora pocztowego

* Jednocześnie przypominamy o obowiązku niezwłocznego, nie później niż w terminie 7 dni od dnia ich wystąpienia, informowania Urzędu o wszelkich zmianach dotyczących:

►danych przekazanych w trakcie rejestracji,
►treści złożonych oświadczeń, w tym oświadczeń o przychodach,
►innych dokumentów niezbędnych do ustalenia uprawnień do świadczeń przewidzianych w ustawie,
►podjęcia zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub złożenia wniosku o wpis do CEIDG,
►oraz wszelkich innych okoliczności mających wpływ na utratę prawa do zasiłku.


Środki na podjęcie działalności gospodarczej w ramach projektu „Przystanek praca”

W związku z planowaną realizacją projektu „Przystanek praca” w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027

Ogłaszamy zamknięty nabór wniosków o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej

Limit środków przeznaczonych na to zadanie w ramach niniejszego naboru wynosi 780 000,00 zł

O dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej mogą ubiegać się osoby uprawnione zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Wadowicach jako osoba bezrobotna przez okres co najmniej 7 dni przed dniem złożenia wniosku, w szczególności:

  1. osoby długotrwale bezrobotne,
  2. osoby w wieku 18 – 29 lat,
  3. osoby w wieku 50 lat i więcej,
  4. osoby z niepełnosprawnościami,
  5. osoby obcego pochodzenia (migranci, w tym z Ukrainy),
  6. kobiety.

jeżeli mają uwzględnioną tę formę wsparcia w Indywidualnym Planie Działania oraz przygotowaną ocenę predyspozycji do prowadzenia planowanej działalności gospodarczej z której wynika, że osoba posiada zgodne lub zbliżone z kierunkiem planowanej działalności gospodarczej:

  1. kwalifikacje i/lub,
  2. wykształcenie i/lub,
  3. doświadczenie zawodowe co najmniej 1 miesiąc (30 dni) i/lub,
  4. kursy / szkolenia.

Zasady przyznawania jednorazowo środków z Funduszu Pracy na podjęcie działalności gospodarczej oraz druk wniosku o dofinansowanie udostępnione zostały:

Dokumenty do pobrania> Dla bezrobotnych i poszukujących pracy

Wypełnione i kompletne wnioski wraz z załącznikami należy składać od dnia 10.02.2025 r. do dnia 14.02.2025 r.:

  1. na dzienniku podawczym PUP w Wadowicach, ul. Mickiewicza 27, 34-100 Wadowice,
  2. za pośrednictwem operatora pocztowego, kuriera na ww. adres (będą brane pod uwagę tylko te wnioski, które wpłyną do Urzędu w okresie naboru).

Złożone wnioski będą podlegały ocenie formalnoprawnej i merytorycznej zgodnie z kryteriami określonymi w kartach oceny (ocena formalnoprawna - załącznik nr 1 do „Zasad przyznawania jednorazowo środków z Funduszu Pracy na podjęcie działalności gospodarczej”, ocena merytoryczna - załącznik nr 1 do „Dodatkowych kryteriów oceny złożonych wniosków”).

Wnioski z pozytywną oceną formalnoprawną i merytoryczną – zgodnie z dodatkowymi kryteriami oceny wprowadzonymi Zarządzeniem Dyrektora PUP w Wadowicach nr 4/2025 z dnia 24.01.2025 r. – zostaną ocenione pod kątem przynależności Wnioskodawcy do grup osób znajdujących się w szczególnej sytuacji na rynku pracy zgodnie z przyjętymi wagami punktowymi (załącznik nr 2 do ”Dodatkowych kryteriów oceny złożonych wniosków”). Liczba uzyskanych punktów na etapie oceny Wnioskodawcy jest nadrzędna i decydująca w kwestii przyznania dofinansowania.

Do realizacji zostaną uwzględnione wnioski z pozytywną oceną formalnoprawną i merytoryczną, które uzyskają kolejno najwyższą ilość punktów, aż do wykorzystania limitu środków Funduszu Pracy określonego dla niniejszego naboru z zastrzeżeniami jak niżej:

  1. Wniosek, który w karcie oceny merytorycznej uzyska mniej niż 38 punktów zostanie rozpatrzony negatywnie.
  2. W przypadku, jeżeli w karcie oceny merytorycznej w części dotyczącej oceny predyspozycji osoby bezrobotnej do prowadzenia planowanej działalności gospodarczej wniosek nie uzyska co najmniej 1 punktu - zostanie rozpatrzony negatywnie.
  3. W przypadku, jeżeli w karcie oceny merytorycznej w kryteriach:
  1. specyfikacja wydatków – zgodność i zasadność zaplanowanych wydatków oraz
  2. charakterystyka planowanego przedsięwzięcia – opis planowanego przedsięwzięcia i analiza SWOT

wniosek nie uzyska co najmniej 1 punktu – zostanie rozpatrzony negatywnie.     

W przypadku wniosków, które uzyskają taką samą liczbę punktów o kolejności realizacji decydować będzie okres od dnia ostatniej rejestracji Wnioskodawcy w tutejszym Urzędzie do ostatniego dnia naboru – pierwszeństwo będą mieli Wnioskodawcy z dłuższym okresem.

Kolejność złożenia wniosku w tut. Urzędzie nie decyduje o sposobie jego rozpatrzenia.

Wnioski złożone w danym naborze, które uzyskają pozytywną ocenę formalnoprawną
i merytoryczną a nie zostaną zrealizowane z uwagi na rozdysponowanie limitu środków - nie przechodzą do realizacji w kolejnym naborze
.

Szczegółowych informacji udziela: Renata Miarka Tel. (33) 43-22-128
Informacje o publikacji dokumentu

5,0%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec maja 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 53.773,70 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Powiatowy Urząd Pracy  w Wadowicach
Wadowice, ul. Adama Mickiewicza 27
34-100 Wadowice
Telefon: (33) 873-71-00,  (33) 873-50-20, (33) 873-50-21, (33) 823-22-32 
E-mail:  pup@wadowice.praca.gov.pl
EPUAP: /12180/SkrytkaESP
ADRES SKRZYNKI DO e-DORĘCZEŃ AE:PL-86121-18677-BBAUI-16
NIP: 551-21-28-125
REGON: 357112231
Przed budynkiem Powiatowego Urzędu Pracy w Wadowicach znajduje się wydzielone miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami oraz winda/podnośnik zewnętrzny umożliwiający wejście do Urzędu.
 
§ Korespondencja z Urzędem §

 

Powiatowy Urząd Pracy w Wadowicach informuje, że nie udziela odpowiedzi na korespondencję otrzymywaną pocztą elektroniczną, która nie spełnia wymogów określonych w art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

Zgodnie z ww. przepisem, treść kierowanej korespondencji powinna zawierać co najmniej wskazanie: 

  • osoby, od której pochodzi (jej imienia i nazwiska), 
  • adresu (kodu pocztowego, miejscowości, ulicy, nr domu i mieszkania) tej osoby, 
  • przedmiotu sprawy, której dotyczy. 

Jednocześnie informujemy, że wszelkie podania, wnioski oraz inne pisma w sprawach indywidualnych* załatwianych przez Urząd, które zostaną przesłane wyłącznie na adres poczty elektronicznej Urzędu (e-mail), pozostaną bez rozpatrzenia.

Dopuszczalne formy skutecznego złożenia pisma do Urzędu to:
►platforma praca.gov.pl – rekomendowany kanał do załatwiania spraw w PUP Wadowice online,
►system e-Doręczeń: AE:PL-86121-18677-BBAUI-16,
►elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP: /12180/SkrytkaESP,
►osobiste złożenie pisma w siedzibie Urzędu,
►przesłanie pisma drogą listowną – za pośrednictwem operatora pocztowego

* Jednocześnie przypominamy o obowiązku niezwłocznego, nie później niż w terminie 7 dni od dnia ich wystąpienia, informowania Urzędu o wszelkich zmianach dotyczących:

►danych przekazanych w trakcie rejestracji,
►treści złożonych oświadczeń, w tym oświadczeń o przychodach,
►innych dokumentów niezbędnych do ustalenia uprawnień do świadczeń przewidzianych w ustawie,
►podjęcia zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub złożenia wniosku o wpis do CEIDG,
►oraz wszelkich innych okoliczności mających wpływ na utratę prawa do zasiłku.