Konsultacje społeczne - Powiatowy Urząd Pracy w Wadowicach

Podania i wnioski składane do Urzędu muszą być dostarczane w określony sposób, aby zostały rozpatrzone. Właściwymi kanałami do załatwiania spraw w PUP Wadowice są platforma praca.gov.pl, system e-Doręczeń oraz elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP, pod warunkiem użycia kwalifikowanego podpisu. Możliwe jest również osobiste złożenie pisma lub przesłanie go tradycyjną pocztą.

Istotne jest, aby osoby zarejestrowane w Urzędzie informowały go niezwłocznie o wszelkich zmianach dotyczących danych, oświadczeń oraz zatrudnienia, maksymalnie w przeciągu 7 dni. Dotyczy to także innych sytuacji mogących wpłynąć na prawo do zasiłku.

Informujemy, że wszelkie podania, wnioski oraz inne pisma w sprawach indywidualnych* załatwianych przez Urząd, które zostaną przesłane wyłącznie na adres poczty elektronicznej Urzędu (e-mail), pozostaną bez rozpatrzenia.

Dopuszczalne formy skutecznego złożenia pisma do Urzędu to:

►platforma praca.gov.pl – rekomendowany kanał do załatwiania spraw w PUP Wadowice online,
►system e-Doręczeń: AE:PL-86121-18677-BBAUI-16,
►elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP: /12180/SkrytkaESP,
       ► pod warunkiem, że zostanie ono podpisane kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem
          osobistym

►osobiste złożenie pisma w siedzibie Urzędu,
►przesłanie pisma drogą listowną – za pośrednictwem operatora pocztowego

* Jednocześnie przypominamy o obowiązku niezwłocznego, nie później niż w terminie 7 dni od dnia ich wystąpienia, informowania Urzędu o wszelkich zmianach dotyczących:

►danych przekazanych w trakcie rejestracji,
►treści złożonych oświadczeń, w tym oświadczeń o przychodach,
►innych dokumentów niezbędnych do ustalenia uprawnień do świadczeń przewidzianych w ustawie,
►podjęcia zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub złożenia wniosku o wpis do CEIDG,
►oraz wszelkich innych okoliczności mających wpływ na utratę prawa do zasiłku.


Konsultacje społeczne

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, współpracując z PFZW i PUZW, rozpoczęło projekt „Standaryzacja modelu zatrudnienia wspomaganego w Polsce”. Projekt, dofinansowany z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego, ma na celu opracowanie modelu zatrudnienia wspomaganego dla osób z niepełnosprawnościami na otwartym rynku pracy. W ramach projektu przewidziano ogólnopolski cykl konsultacji społecznych, który ma na celu zebranie opinii od osób z niepełnosprawnościami, agencji zatrudnienia oraz pracodawców.

Zaplanowano 14 regionalnych spotkań konsultacyjnych online oraz 3-dniowe warsztaty stacjonarne w Warszawie i Poznaniu. Spotkania online będą miały miejsce od 22 października do 20 listopada 2025 r., a warsztaty odbędą się w dniach 11-12 listopada 2025 r. Harmonogram spotkań dla województwa małopolskiego obejmuje spotkanie dla agencji dnia 22 października, spotkanie dla osób z niepełnosprawnościami dnia 12 listopada oraz spotkanie dla pracodawców dnia 17 listopada. Informacje o zapisach oraz linki do spotkań dostępne są na stronie PUZW.

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej poprzez Biuro Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych realizuje projekt „Standaryzacja modelu zatrudnienia wspomaganego w Polsce”, współfinansowany ze środków Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021–2029.
Partnerami projektu są Polska Federacja Zatrudnienia Wspomaganego (PFZW) oraz Polska Unia Zatrudnienia Wspomaganego (PUZW).

W ramach projektu opracowano założenia modelu zatrudnienia wspomaganego osób z niepełnosprawnościami na otwartym rynku pracy. Obecnie rozpoczyna się ogólnopolski cykl konsultacji społecznych, które pozwolą zebrać opinie i sugestie wszystkich uczestników procesu – osób z niepełnosprawnościami i ich otoczenia, agencji zatrudnienia wspomaganego oraz pracodawców.

Zaplanowano 14 regionalnych spotkań konsultacyjnych on-line, prowadzonych przez PFZW i PUZW w terminie od 22 października do 20 listopada 2025 r. oraz 3-dniowe warsztaty stacjonarne w Warszawie i Poznaniu (11-12.2025 r.)

Serdecznie zapraszamy do udziału w spotkaniach!

Harmonogram spotkań dla województwa małopolskiego:

  • 22 października 2025 r. – spotkanie dla agencji zatrudnienia wspomaganego
  • 12 listopada 2025 r. – spotkanie dla osób z niepełnosprawnościami i ich otoczenia
  • 17 listopada 2025 r. – spotkanie dla pracodawców
Szczegółowe informacje dotyczące zapisów oraz linki do spotkań znajdują się na stronie internetowej Polska Unia Zatrudnienia Wspomaganego (PUZW) https://www.puzw.pl/konsultacje-srodowiskowe-modelu-zatrudnienia-wspomaganego/
Informacje o publikacji dokumentu

5,6%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec września 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 52.491,80 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Powiatowy Urząd Pracy  w Wadowicach
Wadowice, ul. Adama Mickiewicza 27
34-100 Wadowice
Telefon: (33) 873-71-00,  (33) 873-50-20, (33) 873-50-21, (33) 823-22-32 
E-mail:  pup@wadowice.praca.gov.pl
EPUAP: /12180/SkrytkaESP
ADRES SKRZYNKI DO e-DORĘCZEŃ AE:PL-86121-18677-BBAUI-16
NIP: 551-21-28-125
REGON: 357112231
Przed budynkiem Powiatowego Urzędu Pracy w Wadowicach znajduje się wydzielone miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami oraz winda/podnośnik zewnętrzny umożliwiający wejście do Urzędu.
 
§ Korespondencja z Urzędem §

 

Powiatowy Urząd Pracy w Wadowicach informuje, że nie udziela odpowiedzi na korespondencję otrzymywaną pocztą elektroniczną, która nie spełnia wymogów określonych w art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

Zgodnie z ww. przepisem, treść kierowanej korespondencji powinna zawierać co najmniej wskazanie: 

  • osoby, od której pochodzi (jej imienia i nazwiska), 
  • adresu (kodu pocztowego, miejscowości, ulicy, nr domu i mieszkania) tej osoby, 
  • przedmiotu sprawy, której dotyczy. 

Jednocześnie informujemy, że wszelkie podania, wnioski oraz inne pisma w sprawach indywidualnych* załatwianych przez Urząd, które zostaną przesłane wyłącznie na adres poczty elektronicznej Urzędu (e-mail), pozostaną bez rozpatrzenia.

Dopuszczalne formy skutecznego złożenia pisma do Urzędu to:
►platforma praca.gov.pl – rekomendowany kanał do załatwiania spraw w PUP Wadowice online,
►system e-Doręczeń: AE:PL-86121-18677-BBAUI-16,
►elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP: /12180/SkrytkaESP,

       ► pod warunkiem, że zostanie ono podpisane kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym

►osobiste złożenie pisma w siedzibie Urzędu,
►przesłanie pisma drogą listowną – za pośrednictwem operatora pocztowego

* Jednocześnie przypominamy o obowiązku niezwłocznego, nie później niż w terminie 7 dni od dnia ich wystąpienia, informowania Urzędu o wszelkich zmianach dotyczących:

►danych przekazanych w trakcie rejestracji,
►treści złożonych oświadczeń, w tym oświadczeń o przychodach,
►innych dokumentów niezbędnych do ustalenia uprawnień do świadczeń przewidzianych w ustawie,
►podjęcia zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub złożenia wniosku o wpis do CEIDG,
►oraz wszelkich innych okoliczności mających wpływ na utratę prawa do zasiłku.