Informacja dotycząca deklaracji VAT-7 oraz VAT-7K. - Powiatowy Urząd Pracy w Wadowicach

Informujemy, że wszelkie podania, wnioski oraz inne pisma w sprawach indywidualnych* załatwianych przez Urząd, które zostaną przesłane wyłącznie na adres poczty elektronicznej Urzędu (e-mail), pozostaną bez rozpatrzenia.

Dopuszczalne formy skutecznego złożenia pisma do Urzędu to:

►platforma praca.gov.pl – rekomendowany kanał do załatwiania spraw w PUP Wadowice online,
►system e-Doręczeń: AE:PL-86121-18677-BBAUI-16,
►elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP: /12180/SkrytkaESP,
       ► pod warunkiem, że zostanie ono podpisane kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem
          osobistym

►osobiste złożenie pisma w siedzibie Urzędu,
►przesłanie pisma drogą listowną – za pośrednictwem operatora pocztowego

* Jednocześnie przypominamy o obowiązku niezwłocznego, nie później niż w terminie 7 dni od dnia ich wystąpienia, informowania Urzędu o wszelkich zmianach dotyczących:

►danych przekazanych w trakcie rejestracji,
►treści złożonych oświadczeń, w tym oświadczeń o przychodach,
►innych dokumentów niezbędnych do ustalenia uprawnień do świadczeń przewidzianych w ustawie,
►podjęcia zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub złożenia wniosku o wpis do CEIDG,
►oraz wszelkich innych okoliczności mających wpływ na utratę prawa do zasiłku.


Informacja dotycząca deklaracji VAT-7 oraz VAT-7K.


                

          NACZELINIK 
 URZĘDU SKARBOWEGO 
       W WADOWICACH                               
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  Szanowni Państwo
 
Naczelnik Urzędu Skarbowego w Wadowicach informuje, że od 1 stycznia 2018 roku wszyscy podatnicy VAT, którzy składają deklaracje VAT-7 lub VAT-7K będą mieć obowiązek prowadzenia elektronicznej ewidencji VAT. Swój rejestr sprzedaży i zakupów VAT będą przesyłać do resortu finansów jako Jednolity Plik Kontrolny dla potrzeb VAT (JPK_VAT).
 
Mikroprzedsiębiorcy mogą liczyć na pomoc resortu finansów oraz pracowników lokalnych urzędów skarbowych w wypełnianiu nowego obowiązku. Na nowej odsłonie strony www.jpk.mf.gov.pl, która znajduje się na Portalu Podatkowym Ministerstwa Finansów, podatnicy znajdą m.in. bezpłatne i bezpieczne narzędzia do utworzenia i wysłania JPK_VAT, dowiedzą się – krok po kroku – jak przygotować, podpisać i przesłać gotowe pliki do administracji skarbowej.
 
Czym jest JPK_VAT?
JPK_VAT to zestaw informacji o zakupach i sprzedaży, który wynika z ewidencji VAT za dany okres. Przesyła się go wyłącznie w wersji elektronicznej, w określonym układzie i formacie, do 25. dnia miesiąca za miesiąc poprzedni, nawet jeśli podatnik rozlicza się kwartalnie. JPK_VAT to nic innego, tylko dokładne dane, odzwierciedlające ewidencję zakupu i sprzedaży, którą do tej pory podatnicy prowadzili w formie papierowej bądź elektronicznej, aby złożyć prawidłową deklarację VAT. Jest to przełożenie ewidencji na pewien schemat, który funkcjonuje wśród wszystkich podatników w jednolity sposób.
 
Warto wiedzieć, że od okresów rozliczeniowych rozpoczynających się po 1 stycznia 2018 roku, wszyscy podatnicy VAT zobowiązani są do prowadzenia ewidencji zakupów i sprzedaży w formie elektronicznej przy użyciu programów komputerowych. Ponadto deklaracje VAT-7 oraz VAT-7K za okresy przypadające po 1 stycznia 2018 roku, muszą być składane w formie elektronicznej
 
 
Więcej informacji na temat JPK podatnicy mogą znaleźć: www.jpk.mf.gov.pl oraz Krajowa Informacja Skarbowa 801 055 055, 22 330 03 30.
 
Jednolity Plik Kontrolny
WTORKI Z JPK
Urząd Skarbowy w WADOWICACH
 
Bezpłatne szkolenia na temat JPK w US w Wadowicach będą się odbywać w sali 204 (II piętro) w każdy wtorek listopada (7.11, 14.11, 21.11, 28.11) o godz. 9.30. Tematyka:

- podstawowe informacje dotyczące JPK
- zakres obowiązków sprawozdawczych
- aspekty techniczne wysyłania JPK (darmowa aplikacja Ministerstwa Finansów)
- najczęściej popełniane błędy podczas tworzenia JPK
 
 
Szczegółowe informacje dotyczące wdrażania Jednolitego Pliku Kontrolnego w mikroprzedsiębiorstwach udzielane są:
- telefon: 33 872 39 81, pokój 27, parter: Informacja ogólna + informacje podstawowe JPK
- telefon: 33 872 39 36, pokój 116, I piętro: JPK w mikroprzedsiębiorstwach
- telefon: 33 872 39 45, pokój 125, I piętro: JPK w mikroprzedsiębiorstwach
- telefon: 33 872 39 31, pokój 108, I piętro: JPK w transakcjach międzynarodowych
 
Na Sali Obsługi Urzędu do pobrania broszury i ulotki informacyjne



 
Informacje o publikacji dokumentu

5,0%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec maja 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 53.773,70 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Powiatowy Urząd Pracy  w Wadowicach
Wadowice, ul. Adama Mickiewicza 27
34-100 Wadowice
Telefon: (33) 873-71-00,  (33) 873-50-20, (33) 873-50-21, (33) 823-22-32 
E-mail:  pup@wadowice.praca.gov.pl
EPUAP: /12180/SkrytkaESP
ADRES SKRZYNKI DO e-DORĘCZEŃ AE:PL-86121-18677-BBAUI-16
NIP: 551-21-28-125
REGON: 357112231
Przed budynkiem Powiatowego Urzędu Pracy w Wadowicach znajduje się wydzielone miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami oraz winda/podnośnik zewnętrzny umożliwiający wejście do Urzędu.
 
§ Korespondencja z Urzędem §

 

Powiatowy Urząd Pracy w Wadowicach informuje, że nie udziela odpowiedzi na korespondencję otrzymywaną pocztą elektroniczną, która nie spełnia wymogów określonych w art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

Zgodnie z ww. przepisem, treść kierowanej korespondencji powinna zawierać co najmniej wskazanie: 

  • osoby, od której pochodzi (jej imienia i nazwiska), 
  • adresu (kodu pocztowego, miejscowości, ulicy, nr domu i mieszkania) tej osoby, 
  • przedmiotu sprawy, której dotyczy. 

Jednocześnie informujemy, że wszelkie podania, wnioski oraz inne pisma w sprawach indywidualnych* załatwianych przez Urząd, które zostaną przesłane wyłącznie na adres poczty elektronicznej Urzędu (e-mail), pozostaną bez rozpatrzenia.

Dopuszczalne formy skutecznego złożenia pisma do Urzędu to:
►platforma praca.gov.pl – rekomendowany kanał do załatwiania spraw w PUP Wadowice online,
►system e-Doręczeń: AE:PL-86121-18677-BBAUI-16,
►elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP: /12180/SkrytkaESP,
►osobiste złożenie pisma w siedzibie Urzędu,
►przesłanie pisma drogą listowną – za pośrednictwem operatora pocztowego

* Jednocześnie przypominamy o obowiązku niezwłocznego, nie później niż w terminie 7 dni od dnia ich wystąpienia, informowania Urzędu o wszelkich zmianach dotyczących:

►danych przekazanych w trakcie rejestracji,
►treści złożonych oświadczeń, w tym oświadczeń o przychodach,
►innych dokumentów niezbędnych do ustalenia uprawnień do świadczeń przewidzianych w ustawie,
►podjęcia zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub złożenia wniosku o wpis do CEIDG,
►oraz wszelkich innych okoliczności mających wpływ na utratę prawa do zasiłku.