Ważny komunikat. Zmiana zasad przyznawania dotacji branżowych - Powiatowy Urząd Pracy w Wadowicach
Informujemy, że wszelkie podania, wnioski oraz inne pisma w sprawach indywidualnych* załatwianych przez Urząd, które zostaną przesłane wyłącznie na adres poczty elektronicznej Urzędu (e-mail), pozostaną bez rozpatrzenia.
Dopuszczalne formy skutecznego złożenia pisma do Urzędu to:
►platforma praca.gov.pl – rekomendowany kanał do załatwiania spraw w PUP Wadowice online,
►system e-Doręczeń: AE:PL-86121-18677-BBAUI-16,
►elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP: /12180/SkrytkaESP,
► pod warunkiem, że zostanie ono podpisane kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym
►osobiste złożenie pisma w siedzibie Urzędu,
►przesłanie pisma drogą listowną – za pośrednictwem operatora pocztowego
* Jednocześnie przypominamy o obowiązku niezwłocznego, nie później niż w terminie 7 dni od dnia ich wystąpienia, informowania Urzędu o wszelkich zmianach dotyczących:
►danych przekazanych w trakcie rejestracji,
►treści złożonych oświadczeń, w tym oświadczeń o przychodach,
►innych dokumentów niezbędnych do ustalenia uprawnień do świadczeń przewidzianych w ustawie,
►podjęcia zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub złożenia wniosku o wpis do CEIDG,
►oraz wszelkich innych okoliczności mających wpływ na utratę prawa do zasiłku.
- wydłuża termin składania wniosków do 31 sierpnia 2021 r.,
- rozszerza zakres podmiotowy o kolejnych 17 branż, które mogą ubiegać się o dotacje na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej tj. 47.41.Z, 47.42.Z, 47.43.Z, 47.51.Z, 47.52.Z, 47.53.Z, 47.54.Z, 47.59.Z, 47.64.Z, 47.65.Z , 47.75.Z, 47.77.Z, 51.10.Z, 77.29.Z, 77.39.Z, 96.02.Z, 96.09.Z,
- wskazuje nowy termin oceny oznaczenia PKD jako rodzaju przeważającej działalności oraz weryfikacji zawieszenia działalności gospodarczej tj. dzień 31 marca 2021 r.,
- dodaje dodatkowy termin - luty 2020 r. (obok września 2020 r.) w stosunku do którego można zweryfikować spadek przychodów,
- zmienia liczbę możliwych do uzyskania dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej, które może otrzymać przedsiębiorca – od jednej do pięciu w zależności od rodzaju PKD.
od dnia 26 kwietnia 2021 r.
dotację mogą otrzymać przedsiębiorcy,
którzy spełniają łącznie następujące warunki:
- posiadają status mikroprzedsiębiorcy albo małego przedsiębiorcy zgodnie z definicjami zawartymi odpowiednio w art. 7 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców,
Spełnienie warunku dotyczącego właściwego PKD dokonywane będzie na podstawie danych zawartych w rejestrze REGON w brzmieniu na dzień 31 marca 2021 roku. To oznacza, że zmiany przeważającego kodu PKD po tej dacie (nawet jeśli zmiana PKD obejmie dzień 31 marca 2021 r.) nie będą uwzględniane. |
- przychód z działalności w rozumieniu przepisów podatkowych uzyskany w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku był niższy co najmniej o 40% w stosunku do przychodu uzyskanego w miesiącu poprzednim, lub w analogicznym miesiącu roku poprzedniego lub w lutym 2020 r. lub we wrześniu 2020 r.,
- działalność gospodarcza nie była zawieszona na okres obejmujący dzień 31 marca 2021 r.
Kody PKD (działalność przeważająca) | Maksymalna liczba dotacji* |
---|---|
47.41.Z, 47.42.Z, 47.43.Z, 47.51.Z, 47.52.Z, 47.53.Z, 47.54.Z, 47.59.Z, 47.64.Z, 47.65.Z, 47.75.Z, 47.77.Z, 77.29.Z, 77.39.Z, 96.02.Z, 96.09.Z | 1 |
47.81.Z, 47.82.Z, 47.89.Z | 2 |
47.71.Z, 47.72.Z | 3 |
91.02.Z | 4 |
49.39.Z, 51.10.Z, 52.23.Z, 55.10.Z, 55.20.Z, 55.30.Z, 56.10.A, 56.10.B, 56.21.Z, 56.29.Z, 56.30.Z, 59.11.Z, 59.12.Z, 59.13.Z, 59.14.Z, 59.20.Z, 74.20.Z, 77.21.Z, 79.11.A, 79.12.Z, 79.90.A, 79.90.C, 82.30.Z, 85.51.Z, 85.52.Z, 85.53.Z, 85.59.A, 85.59.B, 86.10.Z w zakresie działalności leczniczej polegającej na udzielaniu świadczeń w ramach lecznictwa uzdrowiskowego, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych, lub realizowanej w trybie stacjonarnym rehabilitacji leczniczej, 86.90.A, 86.90.D, 90.01 Z, 90.02.Z, 90.04.Z, 93.11.Z, 93.13.Z, 93.19.Z, 93.21.Z, 93.29.A, 93.29.B, 93.29.Z, 96.01.Z, 96.04.Z | 5 |
Wnioski należy składać do powiatowego urzędu pracy właściwego terytorialnie ze względu na siedzibę przedsiębiorcy wyłącznie drogą elektroniczną, za pomocą platformy praca.gov.pl do dnia 31 sierpnia 2021 r. |
Dyrektor
Powiatowego Urzędu Pracy
w Wadowicach
WAŻNE INFORMACJE ! |
- Dotację dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców można łączyć z innymi formami wsparcia ze środków publicznych.
- Przedsiębiorca wylicza spadek przychodów w odniesieniu do całości przychodów z działalności gospodarczej, a nie jedynie z "części" oznaczonej określonym kodem PKD.
- O dotację mogą ubiegać się także ci mikroprzedsiębiorcy, którzy nie zatrudniają i nigdy nie zatrudniali pracowników.
- W przypadku, gdy dotacja została udzielona na podstawie wniosku, w którym wskazano miesiąc, w którym nastąpił spadek przychodów, ten sam miesiąc nie może zostać wskazany we wniosku o kolejną dotację.
- Środki pochodzące z dotacji nie podlegają egzekucji sądowej ani administracyjnej. Środki te, w razie ich przekazania na rachunek płatniczy, są wolne od zajęcia na podstawie sądowego lub administracyjnego tytułu wykonawczego.
- Przepisy regulujące przyznawanie dotacji nie przewidują trybu odwoławczego, nie przewidują również możliwości wnoszenia skargi na przyznanie lub odmowę przyznania dotacji do ministra właściwego ds. pracy. Przyznanie dotacji następuje w formie umowy cywilnej, od której nie przysługują administracyjne środki odwoławcze, lecz możliwość wniesienia powództwa cywilnego do sądu.
- Starosta może przeprowadzić kontrolę mikroprzedsiębiorcy lub małego przedsiębiorcy, któremu udzielono dotacji w okresie 3 lat liczonych od dnia udzielenia dotacji, w zakresie wydatkowania dotacji zgodnie z przeznaczeniem oraz właściwego dokumentowania dotacji. Kontrolowany mikroprzedsiębiorca lub mały przedsiębiorca jest obowiązany udostępnić wszelkie dokumenty i udzielać wyjaśnień w sprawach objętych zakresem kontroli.
- Dotacja jest bezzwrotna pod warunkiem, że mikroprzedsiębiorca lub mały przedsiębiorca będzie wykonywał działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji. Za datę udzielenia dotacji uznaje się dzień wypłaty środków przez PUP na konto przedsiębiorcy. W przypadku śmierci przedsiębiorcy w okresie od dnia udzielenia dotacji do upływu okresu 3 miesięcy wykonywania działalności gospodarczej, spadkobiercy przedsiębiorcy nie są obowiązani do zwrotu udzielonej dotacji.
- Spełnienie przez przedsiębiorcę warunku wykonywania działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji będzie sprawdzane przez PUP, który poinformuje przedsiębiorcę o wyniku tej weryfikacji.
- Jeśli przedsiębiorca nie spełni warunku wykonywania działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji – ma obowiązek zwrotu dotacji.
- W przypadku konieczności zwrotu dotacji w związku z niespełnieniem przez przedsiębiorcę warunku wykonywania działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji, PUP przygotuje i prześle do przedsiębiorcy harmonogram spłat dotacji wraz z numerem rachunku bankowego, na który przedsiębiorca zobowiązany będzie zwrócić dotację.
- Okres zwrotu dotacji nie może przekroczyć 12 miesięcy, przy czym rozpoczęcie zwrotu dotacji będzie następowało po trzymiesięcznym okresie karencji liczonym od dnia udzielenia dotacji.
- Zwrot dotacji może być dokonany przed terminem określonym w harmonogramie spłat dotacji, wyłącznie po uprzednim uzgodnieniu z PUP.
- W przypadku niezwrócenia przez przedsiębiorcę dotacji zgodnie z harmonogramem ustalonym przez PUP, nalicza się odsetki ustawowe za opóźnienie od dnia wymagalności spłaty dotacji.
- Przychód z tytułu udzielonej dotacji nie stanowi przychodu w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych.
- Mikroprzedsiębiorca lub mały przedsiębiorca, który wykorzystał przyznaną dotację niezgodnie z przeznaczeniem, nie poddał się kontroli, złożył niezgodne ze stanem faktycznym przynajmniej jedno z wymaganych oświadczeń lub nie spełniał innych warunków do udzielania dotacji, jest obowiązany do zwrotu w całości otrzymanej dotacji wraz z odsetkami ustawowymi liczonymi od dnia udzielenia dotacji na rachunek bankowy powiatowego urzędu pracy, z którego otrzymał dotację.
- Przedsiębiorca jest obowiązany do dokonania zwrotu dotacji wynikającego z przyczyn wskazanych powyżej w terminie nie dłuższym niż 30 dni, liczonym od dnia doręczenia wezwania starosty.
- Przedsiębiorca, który złożył niezgodne ze stanem faktycznym oświadczenie załączone do wniosku, że nie naruszył ograniczeń, nakazów i zakazów, w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej ustanowionych w związku z wystąpieniem stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 46a i art. 46b pkt 1-6 i 8-12 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2020 r. poz. 1845, z późn. zm.), jest zobowiązany do zwrotu całości otrzymanej dotacji wraz z odsetkami ustawowymi za opóźnienie, na rachunek powiatowego urzędu pracy, który udzielił dotacji
L.p. | Kod PKD | Nazwa kodu |
---|---|---|
1. | 47.41.Z | Sprzedaż detaliczna komputerów, urządzeń peryferyjnych i oprogramowania prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach |
2. | 47.42.Z | Sprzedaż detaliczna sprzętu telekomunikacyjnego prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach |
3. | 47.43.Z | Sprzedaż detaliczna sprzętu audiowizualnego prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach |
4. | 47.51.Z | Sprzedaż detaliczna wyrobów tekstylnych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach |
5. | 47.52.Z | Sprzedaż detaliczna drobnych wyrobów metalowych, farb i szkła prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach |
6. | 47.53.Z | Sprzedaż detaliczna dywanów, chodników i innych pokryć podłogowych oraz pokryć ściennych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach |
7. | 47.54.Z | Sprzedaż detaliczna elektrycznego sprzętu gospodarstwa domowego prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach |
8. | 47.59.Z | Sprzedaż detaliczna mebli, sprzętu oświetleniowego i pozostałych artykułów użytku domowego prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach |
9. | 47.64.Z | Sprzedaż detaliczna sprzętu sportowego prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach |
10 | 47.65.Z | Sprzedaż detaliczna gier i zabawek prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach |
11. | 47.71.Z | Sprzedaż detaliczna odzieży prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach |
12. | 47.72.Z | Sprzedaż detaliczna obuwia i wyrobów skórzanych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach |
13. | 47.75.Z | Sprzedaż detaliczna kosmetyków i artykułów toaletowych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach |
14. | 47.77.Z | Sprzedaż detaliczna zegarków, zegarów i biżuterii prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach |
15. | 47.81.Z | Sprzedaż detaliczna żywności, napojów i wyrobów tytoniowych prowadzona na straganach i targowiskach |
16. | 47.82.Z | Sprzedaż detaliczna wyrobów tekstylnych, odzieży i obuwia prowadzona na straganach i targowiskach |
17. | 47.89.Z | Sprzedaż detaliczna pozostałych wyrobów prowadzona na straganach i targowiskach |
18. | 49.39.Z | Pozostały transport lądowy pasażerski, gdzie indziej niesklasyfikowany |
19. | 51.10.Z | Transport lotniczy pasażerski |
20. | 52.23.Z | Działalność usługowa wspomagająca transport lotniczy |
21. | 55.10.Z | Hotele i podobne obiekty zakwaterowania |
22. | 55.20.Z | Obiekty noclegowe turystyczne i miejsca krótkotrwałego zakwaterowania |
23. | 55.30.Z | Pola kempingowe (włączając pola dla pojazdów kempingowych) i pola namiotowe |
24. | 56.10.A | Restauracje i inne stałe placówki gastronomiczne |
25. | 56.10.B | Ruchome placówki gastronomiczne |
26. | 56.21.Z | Przygotowywanie i dostarczanie żywności dla odbiorców zewnętrznych (katering) |
27. | 56.29.Z | Pozostała usługowa działalność gastronomiczna |
28. | 56.30.Z | Przygotowywanie i podawanie napojów |
29. | 59.11.Z | Działalność związana z produkcją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych |
30. | 59.12.Z | Działalność postprodukcyjna związana z filmami, nagraniami wideo i programami telewizyjnymi |
31. | 59.13.Z | Działalność związana z dystrybucją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych |
32. | 59.14.Z | Działalność związana z projekcją filmów |
33. | 59.20.Z | Działalność w zakresie nagrań dźwiękowych i muzycznych |
34. | 74.20.Z | Działalność fotograficzna |
35. | 77.21.Z | Wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego |
36. | 77.29.Z | Wypożyczanie i dzierżawa pozostałych artykułów użytku osobistego i domowego |
37. | 77.39.Z | Wynajem i dzierżawa pozostałych maszyn, urządzeń oraz dóbr materialnych, gdzie indziej niesklasyfikowane |
38. | 79.11.A | Działalność agentów turystycznych |
39. | 79.12.Z | Działalność organizatorów turystyki |
40. | 79.90.A | Działalność pilotów wycieczek i przewodników turystycznych |
41. | 79.90.C | Pozostała działalność usługowa w zakresie rezerwacji, gdzie indziej niesklasyfikowana |
42. | 82.30.Z | Działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów |
43. | 85.51.Z | Pozaszkolne formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych |
44. | 85.52.Z | Pozaszkolne formy edukacji artystycznej |
45. | 85.53.Z | Pozaszkolne formy edukacji z zakresu nauki jazdy i pilotażu |
46. | 85.59.A | Nauka języków obcych |
47. | 85.59.B | Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane |
48. | 86.10.Z1 | Działalność szpitali – jedynie w zakresie działalności leczniczej polegającej na udzielaniu świadczeń w ramach lecznictwa uzdrowiskowego, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych, lub realizowanej w trybie stacjonarnym rehabilitacji leczniczej |
49. | 86.90.A | Działalność fizjoterapeutyczna |
50. | 86.90.D | Działalność paramedyczna |
51. | 90.01.Z | Działalność związana z wystawianiem przedstawień artystycznych |
52. | 90.02.Z | Działalność wspomagająca wystawianie przedstawień artystycznych |
53. | 90.04.Z | Działalność obiektów kulturalnych |
54. | 91.02.Z | Działalność muzeów |
55. | 93.11.Z | Działalność obiektów sportowych |
56. | 93.13.Z | Działalność obiektów służących poprawie kondycji fizycznej |
57. | 93.19.Z | Pozostała działalność związana ze sportem |
58. | 93.21.Z | Działalność wesołych miasteczek i parków rozrywki |
59. | 93.29.A | Działalność pokojów zagadek, domów strachu, miejsc do tańczenia i w zakresie innych form rozrywki lub rekreacji organizowanych w pomieszczeniach lub w innych miejscach o zamkniętej przestrzeni |
60. | 93.29.B | Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna, gdzie indziej niesklasyfikowana |
61. | 93.29.Z | Pozostała działalność rozrywkowa |
62. | 96.01.Z | Pranie i czyszczenie wyrobów włókienniczych |
63. | 96.02.Z | Fryzjerstwo i pozostałe usługi kosmetyczne |
64. | 96.04.Z | Działalność usługowa związana z poprawą kondycji fizycznej |
65 | 96.09.Z | Pozostała działalność usługowa, gdzie indziej niesklasyfikowana |
- Projekty realizowane w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027
- Projekty pozakonkursowe w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020
- Projekty pozakonkursowe w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego 2014-2020
- Projekt konkursowy "Droga do zatrudnienia - projekt dla osób powyżej 30 roku życia z terenu powiatu wadowickiego"
- Program Regionalny
- Programy z rezerwy MPiPS
- 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
- 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
- 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
- do 53.773,70 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia
Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.
34-100 Wadowice
Telefon: (33) 873-71-00, (33) 873-50-20, (33) 873-50-21, (33) 823-22-32
E-mail: pup@wadowice.praca.gov.pl
EPUAP: /12180/SkrytkaESP
ADRES SKRZYNKI DO e-DORĘCZEŃ AE:PL-86121-18677-BBAUI-16
NIP: 551-21-28-125
REGON: 357112231
Powiatowy Urząd Pracy w Wadowicach informuje, że nie udziela odpowiedzi na korespondencję otrzymywaną pocztą elektroniczną, która nie spełnia wymogów określonych w art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Zgodnie z ww. przepisem, treść kierowanej korespondencji powinna zawierać co najmniej wskazanie:
- osoby, od której pochodzi (jej imienia i nazwiska),
- adresu (kodu pocztowego, miejscowości, ulicy, nr domu i mieszkania) tej osoby,
- przedmiotu sprawy, której dotyczy.
Jednocześnie informujemy, że wszelkie podania, wnioski oraz inne pisma w sprawach indywidualnych* załatwianych przez Urząd, które zostaną przesłane wyłącznie na adres poczty elektronicznej Urzędu (e-mail), pozostaną bez rozpatrzenia.
Dopuszczalne formy skutecznego złożenia pisma do Urzędu to:
►platforma praca.gov.pl – rekomendowany kanał do załatwiania spraw w PUP Wadowice online,
►system e-Doręczeń: AE:PL-86121-18677-BBAUI-16,
►elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP: /12180/SkrytkaESP,
► pod warunkiem, że zostanie ono podpisane kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
►osobiste złożenie pisma w siedzibie Urzędu,
►przesłanie pisma drogą listowną – za pośrednictwem operatora pocztowego
* Jednocześnie przypominamy o obowiązku niezwłocznego, nie później niż w terminie 7 dni od dnia ich wystąpienia, informowania Urzędu o wszelkich zmianach dotyczących:
►danych przekazanych w trakcie rejestracji,
►treści złożonych oświadczeń, w tym oświadczeń o przychodach,
►innych dokumentów niezbędnych do ustalenia uprawnień do świadczeń przewidzianych w ustawie,
►podjęcia zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub złożenia wniosku o wpis do CEIDG,
►oraz wszelkich innych okoliczności mających wpływ na utratę prawa do zasiłku.