Aktualizacja - Pożyczka dla mikroprzedsiębiorców - trwa nabór wniosków - Powiatowy Urząd Pracy w Wadowicach

Informujemy, że wszelkie podania, wnioski oraz inne pisma w sprawach indywidualnych* załatwianych przez Urząd, które zostaną przesłane wyłącznie na adres poczty elektronicznej Urzędu (e-mail), pozostaną bez rozpatrzenia.

Dopuszczalne formy skutecznego złożenia pisma do Urzędu to:

►platforma praca.gov.pl – rekomendowany kanał do załatwiania spraw w PUP Wadowice online,
►system e-Doręczeń: AE:PL-86121-18677-BBAUI-16,
►elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP: /12180/SkrytkaESP,
       ► pod warunkiem, że zostanie ono podpisane kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem
          osobistym

►osobiste złożenie pisma w siedzibie Urzędu,
►przesłanie pisma drogą listowną – za pośrednictwem operatora pocztowego

* Jednocześnie przypominamy o obowiązku niezwłocznego, nie później niż w terminie 7 dni od dnia ich wystąpienia, informowania Urzędu o wszelkich zmianach dotyczących:

►danych przekazanych w trakcie rejestracji,
►treści złożonych oświadczeń, w tym oświadczeń o przychodach,
►innych dokumentów niezbędnych do ustalenia uprawnień do świadczeń przewidzianych w ustawie,
►podjęcia zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub złożenia wniosku o wpis do CEIDG,
►oraz wszelkich innych okoliczności mających wpływ na utratę prawa do zasiłku.


Aktualizacja - Pożyczka dla mikroprzedsiębiorców - trwa nabór wniosków

 
Wniosek o pożyczkę należy złożyć do Powiatowego Urzędu Pracy właściwego ze względu na miejsce prowadzenia działalności gospodarczej.
 
Pożyczka udzielana jest jednorazowo w wysokości do 5 tys. zł.
 
Pożyczka dla mikroprzedsiębiorcy może być przyznana, jeżeli wniosek został złożony prawidłowo i zawiera wszystkie stosowne dokumenty!


Dokumenty można złożyć:
 
  • drogą elektroniczną za pośrednictwem Wortalu Publicznych Służb Zatrudnienia, w serwisie praca.gov.pl; 

    Wniosek elektroniczny należy podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym;

    Złożenie dokumentów w formie elektronicznej pozwoli na sprawniejszą obsługę sprawy i przyspieszenie otrzymania pożyczki;
 
  • pocztą tradycyjną na adres Urzędu: ul. Mickiewicza 27, 34-100 Wadowice;
     
  • do skrzynki na dokumenty znajdującej się przy wejściu do budynku Urzędu przy ul. Mickiewicza 27 w Wadowicach. Prosimy o nieskładanie wniosków do skrzynki w Filii w Andrychowie. Złożenie dokumentów w skrzynce w Filii w Andrychowie wydłuża realizację wniosków. Skrzynka wystawiona jest w godzinach pracy Urzędu tj. od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.30 do 14.30. 

    Dokumenty składane do skrzynki powinny znajdować się w kopercie, opisanej danymi wnioskodawcy, który je pozostawił oraz z zaznaczeniem sprawy jakiej dotyczą (ważne w przypadku składania korekty lub uzupełnień do wniosku). 

 
 
Wnioski i umowy są integralną częścią (muszą być składane jednocześnie)!
Prosimy nie ingerować we wzór umowy !

(umowa nie zawiera pól zmiennych, nie wprowadza się danych urzędu ani wnioskującego).

Przed wypełnieniem i złożeniem wniosku prosimy o zapoznanie się z:
 


1. „Zasadami ubiegania się o środki Funduszu Pracy na uzyskanie pożyczki dla mikroprzedsiębiorcy"

2. „Instrukcją wypełniania wniosku" 

Komplet dokumentów składanych w formie elektronicznej zawiera:
 
1. Wniosek o udzielenie pożyczki wraz z plikiem umowy

Wspólnie z wnioskiem na platformie praca.gov.pl. wypełniany jest Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 (nie ma potrzeby dołączania osobnego pliku).
 
Po aktualizacji wniosków z 08.05.2020 r. również umowa jest częścią wniosku elektronicznego i nie trzeba jej dodatkowo załączać ponieważ w umowie nic nie wpisujemy, nie wypełniamy, nie podpisujemy jej odręcznie, nie skanujemy!!!
Dołączone skany umów nie będą pobierane z portalu.


Załącznikiem nr 2 do umowy jest Wniosek o umorzenie, którego nie wypełniamy na tym etapie składania wniosku o udzielenie pożyczki. Wnioseko umorzenie będzie można złożyć w terminie 14 dni od dnia spełnienia warunku prowadzenia działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia jej udzielenia ( za dzień udzielenia pożyczki uznaje się dzień wypłaty).

2. Pełnomocnictwo (tylko w przypadku działania przez pełnomocnika) - plik w formacie jpg lub pdf.  

Przedsiębiorca składając dokumenty i podpisując paczkę kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, podpisuje w sposób elektroniczny komplet dokumentacji. 
 
Przejdź do wypełniania wniosku w sposób elektroniczny. Wystarczy kliknąć grafikę.





Komplet dokumentów składanych w formie papierowej zawiera:
 

1. Wniosek o udzielenie pożyczki wypełniony i podpisany tradycyjnie  1 egzemplarz;

2. Umowę o udzielenie pożyczki wraz z załącznikiem czyli wnioskiem o jej umorzenie (strony od 1 do 6) – czytelnie podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wnioskodawcy (poza podpisem nic w umowie nie wpisujemy, na etapie składania wniosku o pożyczkę nie wypełniamy załącznika dotyczącego umorzenia pożyczki !)  2 egzemplarze; 

3. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 - należy go wypełnić i dołączyć – 1 egzemplarz;

4. Pełnomocnictwo (tylko w przypadku działania przez pełnomocnika). 
 
 
 
Wszystkie aktualne dokumenty znajdują się pod adresem:
https://wadowice.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/pozyczka


 
Prosimy o zachowanie szczególnej rzetelności przy wypełnieniu wniosku: wypełnienie wszystkich danych łącznie z danymi osoby reprezentującej wnioskodawcę; koniecznie należy podać nr telefonu kontaktowego.
Dane zawarte we wnioskach muszą być OBLIGATORYJNIE ZGODNE z danymi wnioskodawcy zawartymi w CEDIG lub KRS, w zależności od formy prowadzonej działalności.
Wniosek o pożyczkę należy złożyć do Powiatowego Urzędu Pracy właściwego ze względu na miejsce prowadzenia działalności gospodarczej, a nie siedzibę czy miejsce zamieszkania.

 Jeżeli macie Państwo pytania prosimy o zapoznanie się z odpowiedziami na te najczęściej zadawane, przygotowanymi przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (będą aktualizowane na bieżąco). My też bazujemy na tych wyjaśnieniach(!)
 
Załączniki – odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania


  Pożyczka dla mikroprzedsiębiorcy – art. 15zzd specustawy COVID-19
Informacje o publikacji dokumentu

5,0%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec maja 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 53.773,70 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Powiatowy Urząd Pracy  w Wadowicach
Wadowice, ul. Adama Mickiewicza 27
34-100 Wadowice
Telefon: (33) 873-71-00,  (33) 873-50-20, (33) 873-50-21, (33) 823-22-32 
E-mail:  pup@wadowice.praca.gov.pl
EPUAP: /12180/SkrytkaESP
ADRES SKRZYNKI DO e-DORĘCZEŃ AE:PL-86121-18677-BBAUI-16
NIP: 551-21-28-125
REGON: 357112231
Przed budynkiem Powiatowego Urzędu Pracy w Wadowicach znajduje się wydzielone miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami oraz winda/podnośnik zewnętrzny umożliwiający wejście do Urzędu.
 
§ Korespondencja z Urzędem §

 

Powiatowy Urząd Pracy w Wadowicach informuje, że nie udziela odpowiedzi na korespondencję otrzymywaną pocztą elektroniczną, która nie spełnia wymogów określonych w art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

Zgodnie z ww. przepisem, treść kierowanej korespondencji powinna zawierać co najmniej wskazanie: 

  • osoby, od której pochodzi (jej imienia i nazwiska), 
  • adresu (kodu pocztowego, miejscowości, ulicy, nr domu i mieszkania) tej osoby, 
  • przedmiotu sprawy, której dotyczy. 

Jednocześnie informujemy, że wszelkie podania, wnioski oraz inne pisma w sprawach indywidualnych* załatwianych przez Urząd, które zostaną przesłane wyłącznie na adres poczty elektronicznej Urzędu (e-mail), pozostaną bez rozpatrzenia.

Dopuszczalne formy skutecznego złożenia pisma do Urzędu to:
►platforma praca.gov.pl – rekomendowany kanał do załatwiania spraw w PUP Wadowice online,
►system e-Doręczeń: AE:PL-86121-18677-BBAUI-16,
►elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP: /12180/SkrytkaESP,
►osobiste złożenie pisma w siedzibie Urzędu,
►przesłanie pisma drogą listowną – za pośrednictwem operatora pocztowego

* Jednocześnie przypominamy o obowiązku niezwłocznego, nie później niż w terminie 7 dni od dnia ich wystąpienia, informowania Urzędu o wszelkich zmianach dotyczących:

►danych przekazanych w trakcie rejestracji,
►treści złożonych oświadczeń, w tym oświadczeń o przychodach,
►innych dokumentów niezbędnych do ustalenia uprawnień do świadczeń przewidzianych w ustawie,
►podjęcia zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub złożenia wniosku o wpis do CEIDG,
►oraz wszelkich innych okoliczności mających wpływ na utratę prawa do zasiłku.