Powiatowy Urząd Pracy w Wadowicach, w okresie od 17 do 30 kwietnia 2020 r. prowadzi nabór wniosków w zakresie pomocy realizowanej w ramach Tarczy Antykryzysowej tj.:
- Dofinansowania dla mikro, małego i średniego przedsiębiorcy części kosztów wynagrodzeń pracowników (art. 15zzb),
- Dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników (art. 15zzc),
- Dofinansowania części kosztów wynagrodzeń dla organizacji pozarządowych (art. 15zze).
Urząd rekomenduje elektroniczne składanie wniosków wraz z załącznikami poprzez platformę praca.gov.pl, po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym. Dokumenty zeskanowane, przesłane na adres mailowy – nie będą rozpatrywane‼️!
Złożenie dokumentów w formie elektronicznej pozwoli na sprawniejszą obsługę złożonego wniosku.
Jednocześnie informujemy, że dopuszczamy możliwość złożenia wniosku wraz z załącznikami w formie pisemnej – składając dokumenty do skrzynki podawczej znajdującej się przy wejściu do budynku Urzędu przy ul. Mickiewicza 27 w Wadowicach w godzinach od 730 do 1430 w kopercie zaadresowanej na Powiatowy Urząd Pracy w Wadowicach (do wniosku należy dołączyć dwa egzemplarze (!) umowy czytelnie podpisanej jednostronnie przez przedsiębiorcę).
Po zakończeniu aktualnie trwającego naboru ogłoszonego w ramach Tarczy Antykryzysowej na bieżąco ogłaszane będą kolejne nabory na w/w formę wsparcia. Dlatego prosimy o szczegółowe zapoznanie się z zasadami ubiegania się o udzielenie dofinansowań.
W przypadku gdy Przedsiębiorca/Organizacja pozarządowa w składanym Wniosku zawnioskuje o dofinansowanie na okres 3 miesięcy, wówczas wypłacane co miesiąc dofinansowanie będzie obliczane na podstawie wysokości spadku obrotów przedstawionych w tym Wniosku i nie będzie można go zmienić.
Zatem jeśli Przedsiębiorca przewiduje, że wysokość spadku obrotów będzie wyższa i chciałby z tego tytułu otrzymać wyższe dofinansowanie, powinien złożyć co miesiąc nowy Wniosek na kolejny miesiąc, w którym przedstawi za każdym razem właściwą wysokość spadku obrotów.
Przypominamy również, że można składać wnioski na udzielanie pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy.
Od dnia 18 kwietnia 2020 r., na mocy ustawy z dnia 16 kwietnia 2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz.U. z 2020, poz. 695):
O przyznanie pożyczki mogą ubiegać się mikroprzedsiębiorcy, którzy nie zatrudniają i nigdy nie zatrudniali pracowników, o ile nie przekroczyli obrotów określonych w ustawie Prawo przedsiębiorców..
Pożyczka wraz z odsetkami na wniosek mikroprzedsiębiorcy podlega umorzeniu, pod warunkiem, że mikroprzedsiębiorca będzie prowadził działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia pożyczki. Za dzień udzielenia pożyczki przyjmuje się dzień jej wypłaty.