Dodatkowe informacje - nabór wniosków o dofinansowanie w ramach „Tarczy Antykryzysowej” - Powiatowy Urząd Pracy w Wadowicach

Informujemy, że wszelkie podania, wnioski oraz inne pisma w sprawach indywidualnych* załatwianych przez Urząd, które zostaną przesłane wyłącznie na adres poczty elektronicznej Urzędu (e-mail), pozostaną bez rozpatrzenia.

Dopuszczalne formy skutecznego złożenia pisma do Urzędu to:

►platforma praca.gov.pl – rekomendowany kanał do załatwiania spraw w PUP Wadowice online,
►system e-Doręczeń: AE:PL-86121-18677-BBAUI-16,
►elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP: /12180/SkrytkaESP,
       ► pod warunkiem, że zostanie ono podpisane kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem
          osobistym

►osobiste złożenie pisma w siedzibie Urzędu,
►przesłanie pisma drogą listowną – za pośrednictwem operatora pocztowego

* Jednocześnie przypominamy o obowiązku niezwłocznego, nie później niż w terminie 7 dni od dnia ich wystąpienia, informowania Urzędu o wszelkich zmianach dotyczących:

►danych przekazanych w trakcie rejestracji,
►treści złożonych oświadczeń, w tym oświadczeń o przychodach,
►innych dokumentów niezbędnych do ustalenia uprawnień do świadczeń przewidzianych w ustawie,
►podjęcia zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub złożenia wniosku o wpis do CEIDG,
►oraz wszelkich innych okoliczności mających wpływ na utratę prawa do zasiłku.


Dodatkowe informacje - nabór wniosków o dofinansowanie w ramach „Tarczy Antykryzysowej”

Powiatowy Urząd Pracy w Wadowicach, w okresie od 17 do 30 kwietnia 2020 r. prowadzi nabór wniosków w zakresie pomocy realizowanej w ramach Tarczy Antykryzysowej tj.:
  • Dofinansowania dla mikro, małego i średniego przedsiębiorcy części kosztów wynagrodzeń pracowników (art. 15zzb),
  • Dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników (art. 15zzc),
  • Dofinansowania części kosztów wynagrodzeń dla organizacji pozarządowych (art. 15zze).
Urząd rekomenduje elektroniczne składanie wniosków wraz z załącznikami poprzez platformę praca.gov.pl, po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym.
 
Dokumenty zeskanowane, przesłane na adres mailowy – nie będą rozpatrywane‼️!
 
Złożenie dokumentów w formie elektronicznej pozwoli na sprawniejszą obsługę złożonego wniosku.

 
Jednocześnie informujemy, że dopuszczamy możliwość złożenia wniosku wraz z załącznikami w formie pisemnej – składając dokumenty do skrzynki podawczej znajdującej się przy wejściu do budynku Urzędu przy ul. Mickiewicza 27 w Wadowicach w godzinach od 730 do 1430 w kopercie zaadresowanej na Powiatowy Urząd Pracy w Wadowicach (do wniosku należy dołączyć dwa egzemplarze (!) umowy czytelnie podpisanej jednostronnie przez przedsiębiorcę).
 
Po zakończeniu aktualnie trwającego naboru ogłoszonego w ramach Tarczy Antykryzysowej na bieżąco ogłaszane będą kolejne nabory na w/w formę wsparcia. Dlatego prosimy o szczegółowe zapoznanie się z zasadami ubiegania się o udzielenie dofinansowań.

W przypadku gdy Przedsiębiorca/Organizacja pozarządowa w składanym Wniosku zawnioskuje o dofinansowanie na okres 3 miesięcy, wówczas wypłacane co miesiąc dofinansowanie będzie obliczane na podstawie wysokości spadku obrotów przedstawionych w tym Wniosku i nie będzie można go zmienić.
 
Zatem jeśli Przedsiębiorca przewiduje, że wysokość spadku obrotów będzie wyższa i chciałby z tego tytułu otrzymać wyższe dofinansowanie, powinien złożyć co miesiąc nowy Wniosek na kolejny miesiąc, w którym przedstawi za każdym razem właściwą wysokość spadku obrotów.

Przypominamy również, że można składać wnioski na udzielanie pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy.
 
Od dnia 18 kwietnia 2020 r., na mocy ustawy z dnia 16 kwietnia 2020 r.  o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2  (Dz.U. z 2020, poz. 695):

 
O przyznanie pożyczki mogą ubiegać się mikroprzedsiębiorcy, którzy nie zatrudniają i nigdy nie zatrudniali pracowników, o ile nie przekroczyli obrotów określonych w ustawie Prawo przedsiębiorców..
 
Pożyczka wraz z odsetkami na wniosek mikroprzedsiębiorcy podlega umorzeniu, pod warunkiem, że mikroprzedsiębiorca będzie prowadził działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia pożyczki.  Za dzień udzielenia pożyczki przyjmuje się dzień jej wypłaty.
Informacje o publikacji dokumentu

5,0%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec maja 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 53.773,70 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Powiatowy Urząd Pracy  w Wadowicach
Wadowice, ul. Adama Mickiewicza 27
34-100 Wadowice
Telefon: (33) 873-71-00,  (33) 873-50-20, (33) 873-50-21, (33) 823-22-32 
E-mail:  pup@wadowice.praca.gov.pl
EPUAP: /12180/SkrytkaESP
ADRES SKRZYNKI DO e-DORĘCZEŃ AE:PL-86121-18677-BBAUI-16
NIP: 551-21-28-125
REGON: 357112231
Przed budynkiem Powiatowego Urzędu Pracy w Wadowicach znajduje się wydzielone miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami oraz winda/podnośnik zewnętrzny umożliwiający wejście do Urzędu.
 
§ Korespondencja z Urzędem §

 

Powiatowy Urząd Pracy w Wadowicach informuje, że nie udziela odpowiedzi na korespondencję otrzymywaną pocztą elektroniczną, która nie spełnia wymogów określonych w art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

Zgodnie z ww. przepisem, treść kierowanej korespondencji powinna zawierać co najmniej wskazanie: 

  • osoby, od której pochodzi (jej imienia i nazwiska), 
  • adresu (kodu pocztowego, miejscowości, ulicy, nr domu i mieszkania) tej osoby, 
  • przedmiotu sprawy, której dotyczy. 

Jednocześnie informujemy, że wszelkie podania, wnioski oraz inne pisma w sprawach indywidualnych* załatwianych przez Urząd, które zostaną przesłane wyłącznie na adres poczty elektronicznej Urzędu (e-mail), pozostaną bez rozpatrzenia.

Dopuszczalne formy skutecznego złożenia pisma do Urzędu to:
►platforma praca.gov.pl – rekomendowany kanał do załatwiania spraw w PUP Wadowice online,
►system e-Doręczeń: AE:PL-86121-18677-BBAUI-16,
►elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP: /12180/SkrytkaESP,

       ► pod warunkiem, że zostanie ono podpisane kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym

►osobiste złożenie pisma w siedzibie Urzędu,
►przesłanie pisma drogą listowną – za pośrednictwem operatora pocztowego

* Jednocześnie przypominamy o obowiązku niezwłocznego, nie później niż w terminie 7 dni od dnia ich wystąpienia, informowania Urzędu o wszelkich zmianach dotyczących:

►danych przekazanych w trakcie rejestracji,
►treści złożonych oświadczeń, w tym oświadczeń o przychodach,
►innych dokumentów niezbędnych do ustalenia uprawnień do świadczeń przewidzianych w ustawie,
►podjęcia zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub złożenia wniosku o wpis do CEIDG,
►oraz wszelkich innych okoliczności mających wpływ na utratę prawa do zasiłku.