Mając na uwadze konieczność zapewnienia bezpieczeństwa klientom i pracownikom Urzędu
w okresie trwania epidemii koronawirusa SARS-CoV-2 informujemy, iż wszystkie sprawy powinny być załatwiane drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy praca.gov.pl lub platformy e-PUAP, mailowo na adres: pup@wadowice.praca.gov.pl lub telefonicznie.
Jednocześnie informujemy, że od dnia 16 czerwca 2020 r. wznawiamy bezpośrednią obsługę klientów, która dotyczyć będzie tylko i wyłącznie osób, które nie są objęte kwarantanną lub izolacją i nie posiadają objawów choroby zakaźnej, z zachowaniem następujących ograniczeń:
w okresie trwania epidemii koronawirusa SARS-CoV-2 informujemy, iż wszystkie sprawy powinny być załatwiane drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy praca.gov.pl lub platformy e-PUAP, mailowo na adres: pup@wadowice.praca.gov.pl lub telefonicznie.
Jednocześnie informujemy, że od dnia 16 czerwca 2020 r. wznawiamy bezpośrednią obsługę klientów, która dotyczyć będzie tylko i wyłącznie osób, które nie są objęte kwarantanną lub izolacją i nie posiadają objawów choroby zakaźnej, z zachowaniem następujących ograniczeń:
1. Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy – przede wszystkim drogą elektroniczną jako:
- pełna rejestracja elektroniczna, która polega na wniesieniu do urzędu, za pośrednictwem formularza elektronicznego zamieszczonego na platformie praca.gov.pl wniosku wraz z załącznikami w postaci elektronicznej i opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym,
- prerejestracja, która polega na złożeniu do urzędu pracy wniosku w postaci elektronicznej bez podpisu elektronicznego. W tej sytuacji osoba ma możliwość zarejestrowania się w dniu przeprowadzenia przez pracownika powiatowego urzędu pracy rozmowy telefonicznej w celu potwierdzenia poprawności przekazanych danych (obowiązkowo należy podać numer telefonu).
Dla osób nieposiadających podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego dopuszcza się możliwość rejestracji osobistej w siedzibie PUP w Wadowicach oraz Filii w Andrychowie – wyłącznie po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu miejsca i terminu wizyty.
Numery telefonów, pod którymi można ustalić termin rejestracji:
33 43 22 101 – PUP Wadowice
33 43 22 140 – Filia w Andrychowie
Numery telefonów, pod którymi można ustalić termin rejestracji:
33 43 22 101 – PUP Wadowice
33 43 22 140 – Filia w Andrychowie
2. Wydawanie zaświadczeń – osoby, które chcą otrzymać wymagane przez inne instytucje zaświadczenia mogą pobrać wniosek ze strony Urzędu i złożyć go na Dzienniku Podawczym, powiadomić Urząd telefonicznie lub uzyskać osobiście – wyłącznie po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu miejsca i terminu wizyty.
Numery telefonów, pod którymi można ustalić termin odbioru zaświadczenia:
33 43 22 103 – PUP Wadowice
33 43 22 141 – Filia w Andrychowie
33 43 22 103 – PUP Wadowice
33 43 22 141 – Filia w Andrychowie
3. Potwierdzanie wyznaczonych wizyt i gotowości do podjęcia pracy oraz udziału w innych formach aktywizacji zawodowej w dalszym ciągu odbywa się telefonicznie. Doradcy klienta kontaktują się na bieżąco z osobami bezrobotnymi i poszukującymi pracy celem objęcia wsparciem i poinformowania o aktualnych ofertach pracy lub możliwości udziału w aktywnych formach – skierowanie do pracy może zostać przesłane elektronicznie lub wydane osobiście – wyłącznie po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu miejsca i terminu wizyty.
Numery telefonów do doradców klienta:
33 43 22 122 – Gminy: Brzeźnica, Spytkowice, Kalwaria Zebrzydowska
33 43 22 123 – Gminy Wadowice
33 43 22 119 – Gminy: Stryszów, Mucharz, Lanckorona, Tomice
33 43 22 138, 33 43 22 145 – Gminy: Andrychów, Wieprz
4. Oferty pracy przyjmowane są drogą elektroniczną poprzez platformę praca.gov.pl, telefonicznie lub mailowo.
Numery telefonów, pod którymi można złożyć ofertę pracy:
33 43 22 104 – PUP Wadowice
33 43 22 135 – Filia w Andrychowie
33 43 22 104 – PUP Wadowice
33 43 22 135 – Filia w Andrychowie
5. Wnioski pracodawców i przedsiębiorców dotyczące refundacji lub rozliczeń w ramach aktywnych form będą przyjmowane na dzienniku podawczym lub pocztą tradycyjną.
Numer telefonu na stanowisko merytoryczne: 33 43 22 126
6. Sprawy związane z legalizacją zatrudnienia cudzoziemców będą załatwiane za pośrednictwem platformy praca.gov.pl lub osobiście, ale wyłącznie po uprzednim telefonicznym ustaleniu miejsca i terminu wizyty.
Numer telefonu na stanowisko merytoryczne: 33 43 22 122
7. Wnioski o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników w ramach Tarczy Antykryzysowej można składać wyłącznie elektronicznie za pośrednictwem platformy praca.gov.pl.
Numer telefonu na stanowisko merytoryczne: 33 43 22 117
8. Wnioski o dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla samozatrudnionych można składać elektronicznie za pośrednictwem platformy praca.gov.pl lub na dzienniku podawczym znajdującym się na parterze budynku PUP (wejście główne) przy ul. Mickiewicza 27 w Wadowicach.
Numer telefonu na stanowisko merytoryczne: 33 43 22 117
9. Wnioski o udzielenie pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla mikroprzedsiębiorców można składać elektronicznie za pośrednictwem platformy praca.gov.pl lub na dzienniku podawczym w PUP w Wadowicach.
WAŻNE!!!
Przed budynkami Urzędu nie będą już wystawiane skrzynki na dokumenty.
ZASADY BEZPOŚREDNIEJ WIZYTY W URZĘDZIE
1. Powiatowy Urząd Pracy w Wadowicach jest budynkiem użyteczności publicznej przeznaczonym na potrzeby administracji publicznej, w związku z tym, zgodnie z § 18 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, na terenie Urzędu istnieje obowiązek zakrywania ust i nosa przy pomocy odzieży lub jej części, maski, maseczki lub przyłbicy. Chwilowe odsłonięcie twarzy może być konieczne w celu identyfikacji tożsamości klienta Urzędu.
2. Przy wejściu na teren Urzędu należy zdezynfekować dłonie w miejscu wyznaczonym i wyposażonym w środek dezynfekujący. Zalecamy również posiadanie rękawiczek oraz zabranie w miarę możliwości własnych przyborów do pisania.
3. Klienci będą mogli wejść do budynku pojedynczo w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy.
Obsługa w budynkach Urzędu będzie realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między klientami oczekującymi na obsługę (minimum 1,5 m między osobami).
4. W Sali Obsługi Klientów przy jednym stanowisku może znajdować się tylko jedna osoba. Osoby towarzyszące (za wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego lub rodzica z dzieckiem) nie będą mogły podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną.
5. Z uwagi na ograniczoną liczbę osób mogących przebywać jednocześnie w pomieszczeniach i na korytarzu należy zgłosić się nie wcześniej niż 5 minut przed umówioną godziną. W przypadku braku możliwości zgłoszenia się na umówiony termin prosimy o wcześniejsze telefoniczne poinformowanie pracownika Urzędu.
Osoby nie stosujące się do powyższych zaleceń nie będą obsługiwane.
Prosimy o odpowiedzialne potraktowanie wprowadzonych zasad i ograniczenie do niezbędnego minimum osobistych wizyt w Powiatowym Urzędzie Pracy w Wadowicach oraz w Filii w Andrychowie.
Dziękujemy za wyrozumiałość.
Prosimy o odpowiedzialne potraktowanie wprowadzonych zasad i ograniczenie do niezbędnego minimum osobistych wizyt w Powiatowym Urzędzie Pracy w Wadowicach oraz w Filii w Andrychowie.
Dziękujemy za wyrozumiałość.