Aktualności

Drugi nabór wniosków o dofinansowania w ramach "Tarczy Antykryzysowej" dla przedsiębiorców oraz organizacji pozarządowych

Ogłoszono drugi nabór wniosków o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla przedsiębiorców oraz organizacji pozarządowych, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o COVID-19. Wsparcie przyznawane jest pod warunkiem wykazania co najmniej 30% spadku obrotów gospodarczych. Spadek ten definiowany jest jako zmniejszenie sprzedaży w ujęciu ilościowym lub wartościowym w porównaniu do analogicznych miesięcy z roku poprzedniego.

Przedsiębiorcy, którzy otrzymali już inne publiczne dofinansowanie na te same koszty, nie mogą ubiegać się o dodatkową pomoc. Wnioski można składać wyłącznie elektronicznie przez Wortal Publicznych Służb Zatrudnienia w terminie od 15 do 28 maja 2020 r. Datą złożenia wniosku jest dzień jego wpływu do urzędu. Wnioski muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym.

Dla osób, które nie mają profilu zaufanego, istnieje możliwość uzyskania tymczasowego profilu. Instrukcje dotyczące składania wniosków zostały zamieszczone w dokumentach. Zmiany dotyczą również dołączania umów do wniosków, co teraz nie jest wymagane.

Wnioski muszą mieć kompletne dane zgodne z KRS lub CEDIG oraz ewentualnie pełnomocnictwo przy działaniu przez pełnomocnika. Koszty wynagrodzeń są określone w nawiązaniu do odpowiednich przepisów specustawy COVID-19.

Informacje o wybranych załącznikach

  • Profil zaufany instrukcja:

    Załącznik przedstawia instrukcję zakładania Profilu Zaufanego, który umożliwia potwierdzanie tożsamości w usługach elektronicznych administracji publicznej. Kluczowym punktem jest to, że Profil Zaufany można założyć samodzielnie bezpłatnie przez internetowe konto bankowe lub w Punkcie Potwierdzającym, a jego ważność wynosi 3 lata z możliwością przedłużenia.

  • 15zzb_instrukcja_wyn_PSZ-DKWP_v2_08.05.2020_praca.gov.pl.pdf:

    Załącznik dotyczy instrukcji składania wniosku o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych składek na ubezpieczenie społeczne w wyniku spadku obrotów gospodarczych spowodowanego COVID-19. Kluczowym punktem jest konieczność spełnienia określonych kryteriów oraz złożenie wniosku przez platformę Praca.gov.pl z dołączonymi wymaganymi dokumentami.

  • 15zze_instrukcja_org_PSZ-DKWO_v2_08.05.2020_praca.gov.pl.pdf:

    Załącznik dotyczy instrukcji składania wniosku przez organizacje pozarządowe o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz składek na ubezpieczenia społeczne z powodu spadku przychodów w wyniku COVID-19. Kluczową informacją jest konieczność utrzymania zatrudnienia pracowników objętych wnioskiem przez okres dofinansowania oraz procedura wypełniania wniosku przez platformę Praca.gov.pl.

Pełne treści załączników znajdziesz w artykule.


Na podstawie art. 15zzb ust. 10 i art. 15zze ust. 9 ustawy z dnia  2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374 ze zm.), 
 
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Wadowicach
ogłasza 
DRUGI NABÓR WNIOSKÓW O:

 
 
Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie co najmniej 30% spadku obrotów gospodarczych.
 
Przez spadek obrotów gospodarczych rozumie się zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym obliczone jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych, przypadających po dniu 1 stycznia 2020 roku do dnia poprzedzającego złożenie wniosku o przyznanie dofinansowania, w porównaniu do łącznych obrotów z analogicznych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku poprzednim.
 
Za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych, w przypadku gdy wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego tj. w dniu innym niż pierwszy dzień miesiąca kalendarzowego.

Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.

Wnioski można składać 
wyłącznie elektronicznie za pośrednictwem 
Wortalu Publicznych Służb Zatrudnienia, w serwisie 
praca.gov.pl
w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia naboru
tj. od dnia 15.05.2020 r.  do dnia 28.05.2020 r.

 
Zgodnie z informacją zawartą we wnioskach : Za datę złożenia Wniosku uważa się datę wpływu wniosku do właściwego Powiatowego Urzędu Pracy.
Poniżej zamieszczamy instrukcje jak złożyć wnioski o dofinansowanie
 
Wniosek elektroniczny należy podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym.
Elektroniczne podpisanie wniosku, do którego są dołączone stosowne załączniki (paczka dokumentów) jest wystarczające i oznacza, że wnioskodawca zaakceptował zarówno treść umowy, jak również potwierdza dane zawarte w załącznikach.


UWAGA!
We wszystkich wnioskach elektronicznych dotyczących wsparcia w ramach Tarczy Antykryzysowej dokonano istotnej zmiany, osadzając na stałe pliki umów w formacie PDF.  Dzięki powyższej aktualizacji nie trzeba już wykonywać dodatkowych czynności związanych z dołączaniem umów do wniosków. 
 
Dane zawarte we wnioskach muszą być OBLIGATORYJNIE ZGODNE z danymi wnioskodawcy zawartymi w CEDIG lub KRS, w zależności od formy prowadzonej działalności.
 
W przypadku działania przez pełnomocnika koniecznie należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, którego rekomendowany wzór zamieszczamy poniżej. 
 
Osoby, które nie posiadają jeszcze profilu zaufanego mogą skorzystać z Instrukcji jak założyć profil zaufany.


Osoby które nie korzystają z bankowości elektronicznej lub bank, z którego usług korzystają, nie jest dostawcą tożsamości profilu zaufanego mają możliwość skorzystania z usługi tymczasowego profilu zaufanego, który może zostać potwierdzony poprzez rozmowę wideo z urzędnikiem.


Wniosek o tymczasowy profil zaufany dostępny jest pod adresem:

https://pz.gov.pl/pz/registerMainPage
 
Tymczasowy profil zaufany jest ważny przez 3 miesiące.



1. Instrukcja składania wniosku o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenie społeczne
 
2. 
Instrukcja składania wniosku organizacji pozarządowej o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku przychodów z działalności statutowej w następstwie wystąpienia COVID-19
 
Zanim zadzwonisz, napiszesz - sprawdź czy na Twoje pytanie nie ma odpowiedzi

   
3. Rekomendowany wzór Pełnomocnictwa


 

 
 
Informacje o publikacji dokumentu