Aktualności

Drugi nabór wniosków o dofinansowania w ramach "Tarczy Antykryzysowej" dla przedsiębiorców oraz organizacji pozarządowych


Na podstawie art. 15zzb ust. 10 i art. 15zze ust. 9 ustawy z dnia  2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374 ze zm.), 
 
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Wadowicach
ogłasza 
DRUGI NABÓR WNIOSKÓW O:

 
 
Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie co najmniej 30% spadku obrotów gospodarczych.
 
Przez spadek obrotów gospodarczych rozumie się zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym obliczone jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych, przypadających po dniu 1 stycznia 2020 roku do dnia poprzedzającego złożenie wniosku o przyznanie dofinansowania, w porównaniu do łącznych obrotów z analogicznych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku poprzednim.
 
Za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych, w przypadku gdy wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego tj. w dniu innym niż pierwszy dzień miesiąca kalendarzowego.

Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.

Wnioski można składać 
wyłącznie elektronicznie za pośrednictwem 
Wortalu Publicznych Służb Zatrudnienia, w serwisie 
praca.gov.pl
w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia naboru
tj. od dnia 15.05.2020 r.  do dnia 28.05.2020 r.

 
Zgodnie z informacją zawartą we wnioskach : Za datę złożenia Wniosku uważa się datę wpływu wniosku do właściwego Powiatowego Urzędu Pracy.
Poniżej zamieszczamy instrukcje jak złożyć wnioski o dofinansowanie
 
Wniosek elektroniczny należy podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym.
Elektroniczne podpisanie wniosku, do którego są dołączone stosowne załączniki (paczka dokumentów) jest wystarczające i oznacza, że wnioskodawca zaakceptował zarówno treść umowy, jak również potwierdza dane zawarte w załącznikach.


UWAGA!
We wszystkich wnioskach elektronicznych dotyczących wsparcia w ramach Tarczy Antykryzysowej dokonano istotnej zmiany, osadzając na stałe pliki umów w formacie PDF.  Dzięki powyższej aktualizacji nie trzeba już wykonywać dodatkowych czynności związanych z dołączaniem umów do wniosków. 
 
Dane zawarte we wnioskach muszą być OBLIGATORYJNIE ZGODNE z danymi wnioskodawcy zawartymi w CEDIG lub KRS, w zależności od formy prowadzonej działalności.
 
W przypadku działania przez pełnomocnika koniecznie należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, którego rekomendowany wzór zamieszczamy poniżej. 
 
Osoby, które nie posiadają jeszcze profilu zaufanego mogą skorzystać z Instrukcji jak założyć profil zaufany.


Osoby które nie korzystają z bankowości elektronicznej lub bank, z którego usług korzystają, nie jest dostawcą tożsamości profilu zaufanego mają możliwość skorzystania z usługi tymczasowego profilu zaufanego, który może zostać potwierdzony poprzez rozmowę wideo z urzędnikiem.


Wniosek o tymczasowy profil zaufany dostępny jest pod adresem:

https://pz.gov.pl/pz/registerMainPage
 
Tymczasowy profil zaufany jest ważny przez 3 miesiące.



1. Instrukcja składania wniosku o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenie społeczne
 
2. 
Instrukcja składania wniosku organizacji pozarządowej o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku przychodów z działalności statutowej w następstwie wystąpienia COVID-19
 
Zanim zadzwonisz, napiszesz - sprawdź czy na Twoje pytanie nie ma odpowiedzi

   
3. Rekomendowany wzór Pełnomocnictwa


 

 
 
Informacje o publikacji dokumentu