Aktualności

Przedsiębiorco! ubiegasz się o pożyczkę / dofinansowanie?

Szanowni Państwo,

prosimy o ograniczenie pytań dot. Tarczy Antykryzysowej kierowanych telefonicznie do pracowników Urzędu.


Każdego dnia do naszego Urzędu wpływa bardzo duża liczba wniosków. Dokładamy wszelkich starań koncentrując cały nasz wysiłek na rozpatrywaniu wniosków i podpisywaniu umów z przedsiębiorcami. Chcemy by pomoc udzielana w ramach Tarczy Antykryzysowej dotarła do Państwa jak najszybciej.
 
Jeżeli macie Państwo pytania prosimy o zapoznanie się z zamieszczonymi na końcu niniejszego komunikatu odpowiedziami na te najczęściej zadawane, przygotowanymi przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (będą aktualizowane na bieżąco). My też bazujemy na tych wyjaśnieniach(!)
 
Pod numerami telefonów: 33 432 21 24 (pożyczki) oraz  33 432 21 17 (dofinansowania) pracownicy PUP będą udzielać informacji na temat wsparcia lecz nie będą udzielać indywidualnych konsultacji w zakresie wypełniania wniosków. Jeżeli stwierdzimy braki lub błędy w złożonych wnioskach skontaktujemy się z Państwem pod wskazanym nr telefonu lub maila.
 
W przypadku uzupełniania braków w dokumentacji w formie elektronicznej prosimy o dołączenie wyłącznie brakujących dokumentów bez ponownego składania wniosku w całości. Jak to zrobić – piszemy poniżej.
 
 
Wszystkie niezbędne informacje dotyczące zasad obowiązujących dla poszczególnych form wsparcia oraz wzory  wniosków i umów, dostępne są na stronie https://wadowice.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza


Ważne informacje i komunikaty są również na bieżąco zamieszczane w aktualnościach na stronie wadowice.praca.gov.pl  oraz na naszym profilu na Facebooku.
 
Ponadto, prosimy o zachowanie szczególnej rzetelności przy wypełnieniu wniosku.
 
Należy zwrócić uwagę na:
  • poprawność wprowadzanych danych,
  • wypełnienie wszystkich pozycji we wniosku,
  • koniecznie należy podać nr telefonu kontaktowego i/ lub maila,
a przede wszystkim należy dołączyć wszystkie załączniki.
 
Do każdej formy pomocy w ramach pakietu antykryzysowego załącznikiem do wniosku jest umowa (wraz z wnioskiem o umorzenie, którego nie wypełniamy na etapie składania wniosku o przyznanie pożyczki).
 
W przypadku wniosków składanych w formie elektronicznej należy pamiętać, że umowy nie trzeba drukować, wypełniać, podpisywać i skanować. Wystarczy dołączyć plik pdf w takiej formie w jakiej został pobrany z portalu praca.gov.pl lub strony naszego Urzędu.
Podpisanie wniosku (podpisem kwalifikowalnym lub podpisem przy użyciu profilu zaufanego), do którego są dołączone stosowne załączniki (paczka dokumentów) jest wystarczające i oznacza, że wnioskodawca zaakceptował zarówno treść umowy, jak również potwierdza dane zawarte w załącznikach.
 
Z kolei, w przypadku wniosków składanych w formie papierowej należy pamiętać, że:
  • wypełniamy i podpisujemy wniosek (1 egzemplarz)i wszystkie załączniki w sposób czytelny we wskazanych miejscach,
  • w umowie – poza podpisem – nic nie wpisujemy. Umowę w formie papierowej przekazujemy w 2 egzemplarzach.
 
Wnioski i umowy są integralną częścią (muszą być składane jednocześnie)!
Prosimy nie ingerować we wzór umowy !
(umowa nie zawiera pól zmiennych, nie wprowadza się danych urzędu ani wnioskującego).


Jak uzupełnić brakujące dokumenty do wniosku za pośrednictwem platformy praca gov.pl


Na platformie praca.gov.pl wybieramy „Wnioski o usługi świadczone z urzędu", a następnie "Pismo do urzędu"



 
Dalej postępujemy wg wskazówek.
 
Ważne jest aby w „rodzaju sprawy" wskazać jakiego wniosku dotyczy uzupełnienie np. „uzupełnienie wniosku
o pożyczkę".


 
Poniższe załączniki będą na bieżąco aktualizowane

Załączniki – odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania


1. Pożyczka dla mikroprzedsiębiorcy – art. 15zzd specustawy COVID-19

2. Dofinansowanie kosztów prowadzenia działalności dla przedsiębiorcy niezatrudniającego pracowników – art. 15zzc

3. Dofinansowanie kosztów wynagrodzeń pracowników mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców – art. 15zzb


 
Informacje o publikacji dokumentu