Powiatowy Urząd Pracy w Wadowicach realizuje projekt pn. „Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie wadowickim (VI)"
w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 – 2020,
Oś priorytetowa: I. Rynek pracy otwarty dla wszystkich,
Działanie: 1.1 Wsparcie osób młodych pozostających bez pracy na regionalnym rynku pracy –
projekty pozakonkursowe,
Poddziałanie 1.1.1 Wsparcie udzielane z Europejskiego Funduszu Społecznego
Oś priorytetowa: I. Rynek pracy otwarty dla wszystkich,
Działanie: 1.1 Wsparcie osób młodych pozostających bez pracy na regionalnym rynku pracy –
projekty pozakonkursowe,
Poddziałanie 1.1.1 Wsparcie udzielane z Europejskiego Funduszu Społecznego
Celem projektu jest zwiększenie możliwości zatrudnienia osób młodych do 29 roku życia pozostających bez pracy w powiecie wadowickim.
Projekt skierowany jest do osób młodych w wieku 18-29 lat pozostających bez pracy, zarejestrowanych w PUP w Wadowicach lub Filii PUP w Andrychowie jako bezrobotne, spośród których:
- co najmniej 60% mają stanowić osoby, które nie uczestniczą w kształceniu i szkoleniu (tzw. młodzież NEET),
- co najmniej 20% mają stanowić osoby znajdujące się w trudnej sytuacji na rynku pracy, tj. osoby z niepełnosprawnościami i/lub osoby długotrwale bezrobotne i/lub osoby o niskich kwalifikacjach.
Z form wsparcia zaplanowanych w projekcie mogą również skorzystać byli uczestnicy projektów z zakresu włączenia społecznego realizowanych w ramach celu tematycznego 9 w RPO, jeśli spełniają powyższe warunki.
Osoba z kategorii NEET zgodnie z definicją przyjętą dla PO WER to: osoba w wieku 18-29 lat,
która spełnia łącznie 3 warunki:
- nie pracuje,
- nie kształci się (tj. nie uczestniczy w kształceniu formalnym w trybie stacjonarnym),
- nie szkoli się (tj. nie uczestniczy w pozaszkolnych zajęciach mających na celu uzyskanie, uzupełnienie lub doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub ogólnych, potrzebnych do wykonywania pracy; w procesie oceny czy dana osoba się nie szkoli, a co za tym idzie kwalifikuje się do kategorii NEET, weryfikowane jest czy brała ona udział w tego typu formie aktywizacji, finansowanej ze środków publicznych, w okresie ostatnich 4 tygodni przed przystąpieniem do projektu).
Okres realizacji projektu: 01.01.2021 r. – 31.12.2022 r.
Budżet projektu: 7 189 005,73 zł, w tym:
Budżet projektu: 7 189 005,73 zł, w tym:
- 6 058 894,03 zł - środki będące w dyspozycji samorządu województwa (środki wspólnotowe),
- 1 130 111,70 zł - środki będące w dyspozycji samorządu powiatu (wkład krajowy).
Przewidywana liczba uczestników projektu: 554 osoby (w tym co najmniej 117 osób długotrwale bezrobotnych).
W projekcie za osoby długotrwale bezrobotne uznawane są:
- w grupie osób poniżej 25 r.ż. – osoby bezrobotne nieprzerwanie przez okres ponad 6 miesięcy,
- w grupie osób 25-29 lat – osoby bezrobotne nieprzerwanie przez okres ponad 12 miesięcy.
Rekrutacja uczestników będzie prowadzona przez cały okres realizacji projektu.
Tutejszy Urząd zastrzega sobie prawo skrócenia okresu rekrutacji w przypadku wyczerpania limitu środków zaplanowanych na poszczególne formy wsparcia w projekcie.
Główne miejsce rekrutacji uczestników projektu - siedziba Powiatowego Urzędu Pracy w Wadowicach została dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami:
- przed budynkiem znajduje się wydzielone miejsce parkingowe oraz winda/podnośnik zewnętrzny umożliwiający wejście do Urzędu,
- wejście główne przystosowane jest m.in. do osób z niepełnosprawnością ruchową poruszających się na wózku inwalidzkim,
- na parterze budynku znajduje się odpowiednio wyposażona toaleta.
Osoby bezrobotne zainteresowane udziałem w projekcie powinny w tej sprawie kontaktować się ze swoim doradcą klienta w Urzędzie Pracy.
W ramach projektu przewidziano:
- poradnictwo zawodowe i pośrednictwo pracy dla wszystkich uczestników,
- szkolenia dla 8 osób,
- organizację staży dla 238 osób,
- bony na zasiedlenie dla 21 osób,
- jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej dla 157 osób,
- subsydiowane zatrudnienie w ramach prac interwencyjnych dla 130 osób,
Szczegółowe informacje na temat realizacji projektu można uzyskać u koordynatora projektu pod numerem tel. 33 432-21-28.
Informacja o rezultatach osiągniętych od początku realizacji projektu
„Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie wadowickim (VI)"
wg stanu na dzień 31.12.2022 r.
„Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie wadowickim (VI)"
wg stanu na dzień 31.12.2022 r.
Powiatowy Urząd Pracy w Wadowicach w ramach realizacji projektu „Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie wadowickim (VI)" w okresie od 01.01.2021 r. do 31.12.2022 r. objął wsparciem 559 osób bezrobotnych poniżej 30 roku życia, w tym 11 osób z niepełnosprawnościami oraz 194 osoby długotrwale bezrobotne.
Wśród uczestników projektu było 499 osób bezrobotnych będących w trudnej sytuacji na rynku pracy, tj. osoby z niepełnosprawnościami i/lub osoby długotrwale bezrobotne i/lub osoby o niskich kwalifikacjach (z wykształceniem średnim lub niższym).
Wszystkie osoby, które rozpoczęły udział w projekcie skorzystały z poradnictwa zawodowego i pośrednictwa pracy, a następnie 560 uczestników projektu zostało objętych jedną z wybranych form wsparcia:
- udział w szkoleniu - 8 osób,
- udział w stażu - 241 osób,
- otrzymanie bonu na zasiedlenie - 22 osób,
- otrzymanie jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej - 157 osób,
- podjęcie pracy w ramach prac interwencyjnych - 132 osób.
Do dnia 31.12.2022 r. w projekcie osiągnięto wskaźniki efektywności zatrudnieniowej na następującym poziomie:
- wskaźnik efektywności zatrudnieniowej dla osób w najtrudniejszej sytuacji (osoby z niepełnosprawnościami, osoby długotrwale bezrobotne, osoby z niskimi kwalifikacjami - do poziomu ISCED 3, imigranci, reemigranci) – 89,39%
- wskaźnik efektywności zatrudnieniowej dla osób nie należących do kategorii niepełnosprawnych, długotrwale bezrobotnych, o niskich kwalifikacjach, imigrantów, reemigrantów – 84,21%.
Wydatki poniesione do 31.12.2022 r. na realizację form wsparcia w projekcie wyniosły 6 573 037,16 zł
Aktualizacja: 07.07.2023 r.