Na podstawie art. 15zzb ust. 10 i art. 15zze ust. 9 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374 ze zm.),
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Wadowicach
ogłasza
DRUGI NABÓR WNIOSKÓW O:
ogłasza
DRUGI NABÓR WNIOSKÓW O:
Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie co najmniej 30% spadku obrotów gospodarczych.
Przez spadek obrotów gospodarczych rozumie się zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym obliczone jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych, przypadających po dniu 1 stycznia 2020 roku do dnia poprzedzającego złożenie wniosku o przyznanie dofinansowania, w porównaniu do łącznych obrotów z analogicznych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku poprzednim.
Za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych, w przypadku gdy wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego tj. w dniu innym niż pierwszy dzień miesiąca kalendarzowego.
Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
Wnioski można składać
wyłącznie elektronicznie za pośrednictwem
Wortalu Publicznych Służb Zatrudnienia, w serwisie praca.gov.pl
w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia naboru
tj. od dnia 15.05.2020 r. do dnia 28.05.2020 r.
Zgodnie z informacją zawartą we wnioskach : Za datę złożenia Wniosku uważa się datę wpływu wniosku do właściwego Powiatowego Urzędu Pracy.
Poniżej zamieszczamy instrukcje jak złożyć wnioski o dofinansowanie
Wniosek elektroniczny należy podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym.
Elektroniczne podpisanie wniosku, do którego są dołączone stosowne załączniki (paczka dokumentów) jest wystarczające i oznacza, że wnioskodawca zaakceptował zarówno treść umowy, jak również potwierdza dane zawarte w załącznikach.
UWAGA!
We wszystkich wnioskach elektronicznych dotyczących wsparcia w ramach Tarczy Antykryzysowej dokonano istotnej zmiany, osadzając na stałe pliki umów w formacie PDF. Dzięki powyższej aktualizacji nie trzeba już wykonywać dodatkowych czynności związanych z dołączaniem umów do wniosków.
Dane zawarte we wnioskach muszą być OBLIGATORYJNIE ZGODNE z danymi wnioskodawcy zawartymi w CEDIG lub KRS, w zależności od formy prowadzonej działalności.
W przypadku działania przez pełnomocnika koniecznie należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, którego rekomendowany wzór zamieszczamy poniżej.
Osoby, które nie posiadają jeszcze profilu zaufanego mogą skorzystać z Instrukcji jak założyć profil zaufany.
Osoby które nie korzystają z bankowości elektronicznej lub bank, z którego usług korzystają, nie jest dostawcą tożsamości profilu zaufanego mają możliwość skorzystania z usługi tymczasowego profilu zaufanego, który może zostać potwierdzony poprzez rozmowę wideo z urzędnikiem.
Wniosek o tymczasowy profil zaufany dostępny jest pod adresem:
https://pz.gov.pl/pz/registerMainPage
Tymczasowy profil zaufany jest ważny przez 3 miesiące.
1. Instrukcja składania wniosku o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenie społeczne
2. Instrukcja składania wniosku organizacji pozarządowej o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku przychodów z działalności statutowej w następstwie wystąpienia COVID-19
Zanim zadzwonisz, napiszesz - sprawdź czy na Twoje pytanie nie ma odpowiedzi
Załączniki: odpowiedzi MRPiPS na najczęściej zadawane pytania
1. Dofinansowanie kosztów wynagrodzeń pracowników mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców – art. 15zzb specustawy covid-19
2. Dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń oraz składek na ubezpieczenia społeczne pracowników organizacji pozarządowych – art. 15zze specustawy covid-19
3. Rekomendowany wzór Pełnomocnictwa
Wniosek elektroniczny należy podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym.
Elektroniczne podpisanie wniosku, do którego są dołączone stosowne załączniki (paczka dokumentów) jest wystarczające i oznacza, że wnioskodawca zaakceptował zarówno treść umowy, jak również potwierdza dane zawarte w załącznikach.
UWAGA!
We wszystkich wnioskach elektronicznych dotyczących wsparcia w ramach Tarczy Antykryzysowej dokonano istotnej zmiany, osadzając na stałe pliki umów w formacie PDF. Dzięki powyższej aktualizacji nie trzeba już wykonywać dodatkowych czynności związanych z dołączaniem umów do wniosków.
Dane zawarte we wnioskach muszą być OBLIGATORYJNIE ZGODNE z danymi wnioskodawcy zawartymi w CEDIG lub KRS, w zależności od formy prowadzonej działalności.
W przypadku działania przez pełnomocnika koniecznie należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, którego rekomendowany wzór zamieszczamy poniżej.
Osoby, które nie posiadają jeszcze profilu zaufanego mogą skorzystać z Instrukcji jak założyć profil zaufany.
Osoby które nie korzystają z bankowości elektronicznej lub bank, z którego usług korzystają, nie jest dostawcą tożsamości profilu zaufanego mają możliwość skorzystania z usługi tymczasowego profilu zaufanego, który może zostać potwierdzony poprzez rozmowę wideo z urzędnikiem.
Wniosek o tymczasowy profil zaufany dostępny jest pod adresem:
https://pz.gov.pl/pz/registerMainPage
Tymczasowy profil zaufany jest ważny przez 3 miesiące.
1. Instrukcja składania wniosku o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenie społeczne
2. Instrukcja składania wniosku organizacji pozarządowej o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku przychodów z działalności statutowej w następstwie wystąpienia COVID-19
Zanim zadzwonisz, napiszesz - sprawdź czy na Twoje pytanie nie ma odpowiedzi
Załączniki: odpowiedzi MRPiPS na najczęściej zadawane pytania
1. Dofinansowanie kosztów wynagrodzeń pracowników mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców – art. 15zzb specustawy covid-19
2. Dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń oraz składek na ubezpieczenia społeczne pracowników organizacji pozarządowych – art. 15zze specustawy covid-19
3. Rekomendowany wzór Pełnomocnictwa