Wniosek o pożyczkę należy złożyć do Powiatowego Urzędu Pracy właściwego ze względu na miejsce prowadzenia działalności gospodarczej.
Pożyczka udzielana jest jednorazowo w wysokości do 5 tys. zł.
Pożyczka dla mikroprzedsiębiorcy może być przyznana, jeżeli wniosek został złożony prawidłowo i zawiera wszystkie stosowne dokumenty!
Dokumenty można złożyć:
Przed wypełnieniem i złożeniem wniosku prosimy o zapoznanie się z:
1. „Zasadami ubiegania się o środki Funduszu Pracy na uzyskanie pożyczki dla mikroprzedsiębiorcy"
2. „Instrukcją wypełniania wniosku"
Komplet dokumentów składanych w formie elektronicznej zawiera:
1. Wniosek o udzielenie pożyczki wraz z plikiem umowy
Wspólnie z wnioskiem na platformie praca.gov.pl. wypełniany jest Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 (nie ma potrzeby dołączania osobnego pliku).
Po aktualizacji wniosków z 08.05.2020 r. również umowa jest częścią wniosku elektronicznego i nie trzeba jej dodatkowo załączać ponieważ w umowie nic nie wpisujemy, nie wypełniamy, nie podpisujemy jej odręcznie, nie skanujemy!!!
Dołączone skany umów nie będą pobierane z portalu.
Załącznikiem nr 2 do umowy jest Wniosek o umorzenie, którego nie wypełniamy na tym etapie składania wniosku o udzielenie pożyczki. Wnioseko umorzenie będzie można złożyć w terminie 14 dni od dnia spełnienia warunku prowadzenia działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia jej udzielenia ( za dzień udzielenia pożyczki uznaje się dzień wypłaty).
2. Pełnomocnictwo (tylko w przypadku działania przez pełnomocnika) - plik w formacie jpg lub pdf.
Przedsiębiorca składając dokumenty i podpisując paczkę kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, podpisuje w sposób elektroniczny komplet dokumentacji.
Przejdź do wypełniania wniosku w sposób elektroniczny. Wystarczy kliknąć grafikę.
Komplet dokumentów składanych w formie papierowej zawiera:
1. Wniosek o udzielenie pożyczki wypełniony i podpisany tradycyjnie – 1 egzemplarz;
2. Umowę o udzielenie pożyczki wraz z załącznikiem czyli wnioskiem o jej umorzenie (strony od 1 do 6) – czytelnie podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wnioskodawcy (poza podpisem nic w umowie nie wpisujemy, na etapie składania wniosku o pożyczkę nie wypełniamy załącznika dotyczącego umorzenia pożyczki !) – 2 egzemplarze;
3. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 - należy go wypełnić i dołączyć – 1 egzemplarz;
4. Pełnomocnictwo (tylko w przypadku działania przez pełnomocnika).
Wszystkie aktualne dokumenty znajdują się pod adresem:
https://wadowice.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/pozyczka
Jeżeli macie Państwo pytania prosimy o zapoznanie się z odpowiedziami na te najczęściej zadawane, przygotowanymi przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (będą aktualizowane na bieżąco). My też bazujemy na tych wyjaśnieniach(!)
Załączniki – odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
Pożyczka dla mikroprzedsiębiorcy – art. 15zzd specustawy COVID-19
Pożyczka udzielana jest jednorazowo w wysokości do 5 tys. zł.
Pożyczka dla mikroprzedsiębiorcy może być przyznana, jeżeli wniosek został złożony prawidłowo i zawiera wszystkie stosowne dokumenty!
Dokumenty można złożyć:
- drogą elektroniczną za pośrednictwem Wortalu Publicznych Służb Zatrudnienia, w serwisie praca.gov.pl;
Wniosek elektroniczny należy podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym;
Złożenie dokumentów w formie elektronicznej pozwoli na sprawniejszą obsługę sprawy i przyspieszenie otrzymania pożyczki;
- pocztą tradycyjną na adres Urzędu: ul. Mickiewicza 27, 34-100 Wadowice;
- do skrzynki na dokumenty znajdującej się przy wejściu do budynku Urzędu przy ul. Mickiewicza 27 w Wadowicach. Prosimy o nieskładanie wniosków do skrzynki w Filii w Andrychowie. Złożenie dokumentów w skrzynce w Filii w Andrychowie wydłuża realizację wniosków. Skrzynka wystawiona jest w godzinach pracy Urzędu tj. od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.30 do 14.30.
Dokumenty składane do skrzynki powinny znajdować się w kopercie, opisanej danymi wnioskodawcy, który je pozostawił oraz z zaznaczeniem sprawy jakiej dotyczą (ważne w przypadku składania korekty lub uzupełnień do wniosku).
Wnioski i umowy są integralną częścią (muszą być składane jednocześnie)!
Prosimy nie ingerować we wzór umowy !
(umowa nie zawiera pól zmiennych, nie wprowadza się danych urzędu ani wnioskującego).
Prosimy nie ingerować we wzór umowy !
(umowa nie zawiera pól zmiennych, nie wprowadza się danych urzędu ani wnioskującego).
Przed wypełnieniem i złożeniem wniosku prosimy o zapoznanie się z:
1. „Zasadami ubiegania się o środki Funduszu Pracy na uzyskanie pożyczki dla mikroprzedsiębiorcy"
2. „Instrukcją wypełniania wniosku"
Komplet dokumentów składanych w formie elektronicznej zawiera:
1. Wniosek o udzielenie pożyczki wraz z plikiem umowy
Wspólnie z wnioskiem na platformie praca.gov.pl. wypełniany jest Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 (nie ma potrzeby dołączania osobnego pliku).
Po aktualizacji wniosków z 08.05.2020 r. również umowa jest częścią wniosku elektronicznego i nie trzeba jej dodatkowo załączać ponieważ w umowie nic nie wpisujemy, nie wypełniamy, nie podpisujemy jej odręcznie, nie skanujemy!!!
Dołączone skany umów nie będą pobierane z portalu.
Załącznikiem nr 2 do umowy jest Wniosek o umorzenie, którego nie wypełniamy na tym etapie składania wniosku o udzielenie pożyczki. Wnioseko umorzenie będzie można złożyć w terminie 14 dni od dnia spełnienia warunku prowadzenia działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia jej udzielenia ( za dzień udzielenia pożyczki uznaje się dzień wypłaty).
2. Pełnomocnictwo (tylko w przypadku działania przez pełnomocnika) - plik w formacie jpg lub pdf.
Przedsiębiorca składając dokumenty i podpisując paczkę kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, podpisuje w sposób elektroniczny komplet dokumentacji.
Przejdź do wypełniania wniosku w sposób elektroniczny. Wystarczy kliknąć grafikę.
Komplet dokumentów składanych w formie papierowej zawiera:
1. Wniosek o udzielenie pożyczki wypełniony i podpisany tradycyjnie – 1 egzemplarz;
2. Umowę o udzielenie pożyczki wraz z załącznikiem czyli wnioskiem o jej umorzenie (strony od 1 do 6) – czytelnie podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wnioskodawcy (poza podpisem nic w umowie nie wpisujemy, na etapie składania wniosku o pożyczkę nie wypełniamy załącznika dotyczącego umorzenia pożyczki !) – 2 egzemplarze;
3. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 - należy go wypełnić i dołączyć – 1 egzemplarz;
4. Pełnomocnictwo (tylko w przypadku działania przez pełnomocnika).
Wszystkie aktualne dokumenty znajdują się pod adresem:
https://wadowice.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/pozyczka
|
Jeżeli macie Państwo pytania prosimy o zapoznanie się z odpowiedziami na te najczęściej zadawane, przygotowanymi przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (będą aktualizowane na bieżąco). My też bazujemy na tych wyjaśnieniach(!)
Załączniki – odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
Pożyczka dla mikroprzedsiębiorcy – art. 15zzd specustawy COVID-19