Ciągły nabór wniosków o dofinansowania kosztów działalności gospodarczej
w ramach
"Tarczy Antykryzysowej"
w ramach
"Tarczy Antykryzysowej"
Na podstawie art. 15zzc ust. 8 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374 ze zm.),
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Wadowicach
ogłasza
NABÓR WNIOSKÓW O:
Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie co najmniej 30% spadku obrotów gospodarczych.
Przez spadek obrotów gospodarczych rozumie się zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym obliczone jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych, przypadających po dniu 1 stycznia 2020 roku do dnia poprzedzającego złożenie wniosku o przyznanie dofinansowania, w porównaniu do łącznych obrotów z analogicznych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku poprzednim.
Przez spadek obrotów gospodarczych rozumie się zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym obliczone jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych, przypadających po dniu 1 stycznia 2020 roku do dnia poprzedzającego złożenie wniosku o przyznanie dofinansowania, w porównaniu do łącznych obrotów z analogicznych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku poprzednim.
Za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych, w przypadku gdy wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego tj. w dniu innym niż pierwszy dzień miesiąca kalendarzowego.
Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
Za datę złożenia Wniosku uważa się datę wpływu wniosku do właściwego Powiatowego Urzędu Pracy.
Urząd rekomenduje elektroniczne składanie wniosków wraz z załącznikami poprzez platformę praca.gov.pl, po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym.
Tutaj zamieszczamy Instrukcję składania wniosku o dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającą pracowników
Elektroniczne podpisanie wniosku, do którego są dołączone stosowne załączniki (paczka dokumentów) jest wystarczające i oznacza, że wnioskodawca zaakceptował zarówno treść umowy, jak również potwierdza dane zawarte w załącznikach.
UWAGA!
We wszystkich wnioskach elektronicznych dotyczących wsparcia w ramach Tarczy Antykryzysowej dokonano istotnej zmiany, osadzając na stałe pliki umów w formacie PDF. Dzięki powyższej aktualizacji nie trzeba już wykonywać dodatkowych czynności związanych z dołączaniem umów do wniosków.
Dane zawarte we wnioskach muszą być OBLIGATORYJNIE ZGODNE z danymi wnioskodawcy zawartymi w CEDIG lub KRS, w zależności od formy prowadzonej działalności.
W przypadku działania przez pełnomocnika koniecznie należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, którego rekomendowany wzór zamieszczamy poniżej.
Osoby, które nie posiadają jeszcze profilu zaufanego mogą skorzystać z Instrukcji jak założyć profil zaufany.
Osoby które nie korzystają z bankowości elektronicznej lub bank, z którego usług korzystają, nie jest dostawcą tożsamości profilu zaufanego mają możliwość skorzystania z usługi tymczasowego profilu zaufanego, który może zostać potwierdzony poprzez rozmowę wideo z urzędnikiem.
Wniosek o tymczasowy profil zaufany dostępny jest pod adresem:
Urząd rekomenduje elektroniczne składanie wniosków wraz z załącznikami poprzez platformę praca.gov.pl, po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym.
Tutaj zamieszczamy Instrukcję składania wniosku o dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającą pracowników
Elektroniczne podpisanie wniosku, do którego są dołączone stosowne załączniki (paczka dokumentów) jest wystarczające i oznacza, że wnioskodawca zaakceptował zarówno treść umowy, jak również potwierdza dane zawarte w załącznikach.
UWAGA!
We wszystkich wnioskach elektronicznych dotyczących wsparcia w ramach Tarczy Antykryzysowej dokonano istotnej zmiany, osadzając na stałe pliki umów w formacie PDF. Dzięki powyższej aktualizacji nie trzeba już wykonywać dodatkowych czynności związanych z dołączaniem umów do wniosków.
Dane zawarte we wnioskach muszą być OBLIGATORYJNIE ZGODNE z danymi wnioskodawcy zawartymi w CEDIG lub KRS, w zależności od formy prowadzonej działalności.
W przypadku działania przez pełnomocnika koniecznie należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, którego rekomendowany wzór zamieszczamy poniżej.
Osoby, które nie posiadają jeszcze profilu zaufanego mogą skorzystać z Instrukcji jak założyć profil zaufany.
Osoby które nie korzystają z bankowości elektronicznej lub bank, z którego usług korzystają, nie jest dostawcą tożsamości profilu zaufanego mają możliwość skorzystania z usługi tymczasowego profilu zaufanego, który może zostać potwierdzony poprzez rozmowę wideo z urzędnikiem.
Wniosek o tymczasowy profil zaufany dostępny jest pod adresem:
https://pz.gov.pl/pz/registerMainPage
Tymczasowy profil zaufany jest ważny przez 3 miesiące.
Jednocześnie informujemy, że dopuszczamy możliwość złożenia wniosku wraz z załącznikami w formie papierowej – składając dokumenty na Dzienniku Podawczym znajdującym się na parterze budynku PUP przy ul. Mickiewicza 27 w Wadowicach w godzinach od 730 do 1430 .
Do wniosku należy dołączyć:
- 2 egzemplarze (!) umowy czytelnie podpisanej jednostronnie przez przedsiębiorcę,
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 ! oraz
- Pełnomocnictwo (wraz z opłata skarbową) w przypadku działania przez pełnomocnika.
Prosimy o zwrócenie uwagi na następując kwestie:
1. Aby ubiegać się o ww. dofinansowanie, przedsiębiorca powinien wykazać spadek obrotów w następstwie wystąpienia COVID-19, w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych przypadających w okresie po dniu 1 stycznia 2020 r. do dnia poprzedzającego dzień złożenia wniosku o przyznanie dofinansowania, w porównaniu do łącznych obrotów z analogicznych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych roku poprzedniego. Okresy, które zostają wybrane do wykazania spadku obrotów w następstwie COVID-19 powinny być okresem przedmiotowej działalności – dla której przeznaczony jest ten instrument, zatem niezatrudniającej pracowników. Co znaczy, że przedsiębiorca nie powinien zatrudniać pracowników nie tylko w momencie składania wniosku, ale i w okresie (2020 i 2019) ujętym do obliczenia spadku obrotów.
2. Zgodnie z ustawą Prawo Przedsiębiorców, z dnia 6 marca, określający skutki zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej art. 25 ust. 1 mówi, że w okresie zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej przedsiębiorca nie może wykonywać działalności gospodarczej i osiągać bieżących przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej. Według art. 23 ust. 7, zawieszenie działalności wywiera skutki prawne od dnia, w którym rozpoczyna się zawieszenie wykonywania działalności (…).
Warunkiem koniecznym przyznania dofinansowania w ramach art. 15zzc jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumianych jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym. W przypadku – zawieszenia działalności gospodarczej w 2020 r. nie można określić obrotu tej działalności (w okresie zawieszenia) i co za tym idzie nie można zestawić obrotu z roku 2020 do analogicznego okresu w roku 2019. Zatem takie przedsiębiorstwo nie spełnia wymogów do uzyskania dofinansowania w ramach art. 15zzc.
Załącznik:
Rekomendowany wzór Pełnomocnictwa