Szanowni Państwo,
prosimy o ograniczenie pytań dot. Tarczy Antykryzysowej kierowanych telefonicznie do pracowników Urzędu.
Każdego dnia do naszego Urzędu wpływa bardzo duża liczba wniosków. Dokładamy wszelkich starań koncentrując cały nasz wysiłek na rozpatrywaniu wniosków i podpisywaniu umów z przedsiębiorcami. Chcemy by pomoc udzielana w ramach Tarczy Antykryzysowej dotarła do Państwa jak najszybciej.
Jeżeli macie Państwo pytania prosimy o zapoznanie się z zamieszczonymi na końcu niniejszego komunikatu odpowiedziami na te najczęściej zadawane, przygotowanymi przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (będą aktualizowane na bieżąco). My też bazujemy na tych wyjaśnieniach(!)
Pod numerami telefonów: 33 432 21 24 (pożyczki) oraz 33 432 21 17 (dofinansowania) pracownicy PUP będą udzielać informacji na temat wsparcia lecz nie będą udzielać indywidualnych konsultacji w zakresie wypełniania wniosków. Jeżeli stwierdzimy braki lub błędy w złożonych wnioskach skontaktujemy się z Państwem pod wskazanym nr telefonu lub maila.
W przypadku uzupełniania braków w dokumentacji w formie elektronicznej prosimy o dołączenie wyłącznie brakujących dokumentów bez ponownego składania wniosku w całości. Jak to zrobić – piszemy poniżej.
Wszystkie niezbędne informacje dotyczące zasad obowiązujących dla poszczególnych form wsparcia oraz wzory wniosków i umów, dostępne są na stronie https://wadowice.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza
Ważne informacje i komunikaty są również na bieżąco zamieszczane w aktualnościach na stronie wadowice.praca.gov.pl oraz na naszym profilu na Facebooku.
Ponadto, prosimy o zachowanie szczególnej rzetelności przy wypełnieniu wniosku.
Należy zwrócić uwagę na:
prosimy o ograniczenie pytań dot. Tarczy Antykryzysowej kierowanych telefonicznie do pracowników Urzędu.
Każdego dnia do naszego Urzędu wpływa bardzo duża liczba wniosków. Dokładamy wszelkich starań koncentrując cały nasz wysiłek na rozpatrywaniu wniosków i podpisywaniu umów z przedsiębiorcami. Chcemy by pomoc udzielana w ramach Tarczy Antykryzysowej dotarła do Państwa jak najszybciej.
Jeżeli macie Państwo pytania prosimy o zapoznanie się z zamieszczonymi na końcu niniejszego komunikatu odpowiedziami na te najczęściej zadawane, przygotowanymi przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (będą aktualizowane na bieżąco). My też bazujemy na tych wyjaśnieniach(!)
Pod numerami telefonów: 33 432 21 24 (pożyczki) oraz 33 432 21 17 (dofinansowania) pracownicy PUP będą udzielać informacji na temat wsparcia lecz nie będą udzielać indywidualnych konsultacji w zakresie wypełniania wniosków. Jeżeli stwierdzimy braki lub błędy w złożonych wnioskach skontaktujemy się z Państwem pod wskazanym nr telefonu lub maila.
W przypadku uzupełniania braków w dokumentacji w formie elektronicznej prosimy o dołączenie wyłącznie brakujących dokumentów bez ponownego składania wniosku w całości. Jak to zrobić – piszemy poniżej.
Wszystkie niezbędne informacje dotyczące zasad obowiązujących dla poszczególnych form wsparcia oraz wzory wniosków i umów, dostępne są na stronie https://wadowice.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza
Ważne informacje i komunikaty są również na bieżąco zamieszczane w aktualnościach na stronie wadowice.praca.gov.pl oraz na naszym profilu na Facebooku.
Ponadto, prosimy o zachowanie szczególnej rzetelności przy wypełnieniu wniosku.
Należy zwrócić uwagę na:
- poprawność wprowadzanych danych,
- wypełnienie wszystkich pozycji we wniosku,
- koniecznie należy podać nr telefonu kontaktowego i/ lub maila,
a przede wszystkim należy dołączyć wszystkie załączniki.
Do każdej formy pomocy w ramach pakietu antykryzysowego załącznikiem do wniosku jest umowa (wraz z wnioskiem o umorzenie, którego nie wypełniamy na etapie składania wniosku o przyznanie pożyczki).
W przypadku wniosków składanych w formie elektronicznej należy pamiętać, że umowy nie trzeba drukować, wypełniać, podpisywać i skanować. Wystarczy dołączyć plik pdf w takiej formie w jakiej został pobrany z portalu praca.gov.pl lub strony naszego Urzędu.
Podpisanie wniosku (podpisem kwalifikowalnym lub podpisem przy użyciu profilu zaufanego), do którego są dołączone stosowne załączniki (paczka dokumentów) jest wystarczające i oznacza, że wnioskodawca zaakceptował zarówno treść umowy, jak również potwierdza dane zawarte w załącznikach.
Z kolei, w przypadku wniosków składanych w formie papierowej należy pamiętać, że:
Do każdej formy pomocy w ramach pakietu antykryzysowego załącznikiem do wniosku jest umowa (wraz z wnioskiem o umorzenie, którego nie wypełniamy na etapie składania wniosku o przyznanie pożyczki).
W przypadku wniosków składanych w formie elektronicznej należy pamiętać, że umowy nie trzeba drukować, wypełniać, podpisywać i skanować. Wystarczy dołączyć plik pdf w takiej formie w jakiej został pobrany z portalu praca.gov.pl lub strony naszego Urzędu.
Podpisanie wniosku (podpisem kwalifikowalnym lub podpisem przy użyciu profilu zaufanego), do którego są dołączone stosowne załączniki (paczka dokumentów) jest wystarczające i oznacza, że wnioskodawca zaakceptował zarówno treść umowy, jak również potwierdza dane zawarte w załącznikach.
Z kolei, w przypadku wniosków składanych w formie papierowej należy pamiętać, że:
- wypełniamy i podpisujemy wniosek (1 egzemplarz)i wszystkie załączniki w sposób czytelny we wskazanych miejscach,
- w umowie – poza podpisem – nic nie wpisujemy. Umowę w formie papierowej przekazujemy w 2 egzemplarzach.
Wnioski i umowy są integralną częścią (muszą być składane jednocześnie)!
Prosimy nie ingerować we wzór umowy !
(umowa nie zawiera pól zmiennych, nie wprowadza się danych urzędu ani wnioskującego).
Prosimy nie ingerować we wzór umowy !
(umowa nie zawiera pól zmiennych, nie wprowadza się danych urzędu ani wnioskującego).
Jak uzupełnić brakujące dokumenty do wniosku za pośrednictwem platformy praca gov.pl
Na platformie praca.gov.pl wybieramy „Wnioski o usługi świadczone z urzędu", a następnie "Pismo do urzędu"
Dalej postępujemy wg wskazówek.
Ważne jest aby w „rodzaju sprawy" wskazać jakiego wniosku dotyczy uzupełnienie np. „uzupełnienie wniosku
o pożyczkę".
Poniższe załączniki będą na bieżąco aktualizowaneWażne jest aby w „rodzaju sprawy" wskazać jakiego wniosku dotyczy uzupełnienie np. „uzupełnienie wniosku
o pożyczkę".
Załączniki – odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
1. Pożyczka dla mikroprzedsiębiorcy – art. 15zzd specustawy COVID-19
2. Dofinansowanie kosztów prowadzenia działalności dla przedsiębiorcy niezatrudniającego pracowników – art. 15zzc
3. Dofinansowanie kosztów wynagrodzeń pracowników mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców – art. 15zzb